Letos v lednu to s osudem automobilky Lotus vypadalo bledě. Po dobu posledních osmnácti roků byla tradiční britská společnost v rukou malajského Protonu.
Vlastník Lotusu, zmíněný Proton změnil majitele. Balík akcií patřící státu Malajsie byl odprodán společnosti DRB-Hicom. Lotusu se v poslední době příliš nedařilo a jeho dluhy narostly až k sumě 200 milionů liber. Po změně vlastníka musel Lotus jak mu přikazují malajské zákony zastavit po dobu dvou měsíců veškeré investice. Spekulace o konci společnosti propukly poté co se investice po uplynutí lhůty nerozběhly.
Nyní přišla dobrá zpráva, a to že DRB-Hicom opět obnovilo financování Lotusu. Bude se tedy moci rozjet zastavená výroba a pokračují i vývojové programy především na novém Espritu. Když v Paříži v roce 2010 předvedl své budoucí modely formou konceptů, málokdo uvěřil, že se všechny koncepty dočkají sériové výroby. Zatím to vypadá jen na sériový Esprit, ten by měl příští rok doplnit portfolio typů Elise, Exige a Evora. Nezbývá než doufat, že Chapmanovo odkaz bude žít i nadále.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.