Letos v lednu to s osudem automobilky Lotus vypadalo bledě. Po dobu posledních osmnácti roků byla tradiční britská společnost v rukou malajského Protonu.
Vlastník Lotusu, zmíněný Proton změnil majitele. Balík akcií patřící státu Malajsie byl odprodán společnosti DRB-Hicom. Lotusu se v poslední době příliš nedařilo a jeho dluhy narostly až k sumě 200 milionů liber. Po změně vlastníka musel Lotus jak mu přikazují malajské zákony zastavit po dobu dvou měsíců veškeré investice. Spekulace o konci společnosti propukly poté co se investice po uplynutí lhůty nerozběhly.
Nyní přišla dobrá zpráva, a to že DRB-Hicom opět obnovilo financování Lotusu. Bude se tedy moci rozjet zastavená výroba a pokračují i vývojové programy především na novém Espritu. Když v Paříži v roce 2010 předvedl své budoucí modely formou konceptů, málokdo uvěřil, že se všechny koncepty dočkají sériové výroby. Zatím to vypadá jen na sériový Esprit, ten by měl příští rok doplnit portfolio typů Elise, Exige a Evora. Nezbývá než doufat, že Chapmanovo odkaz bude žít i nadále.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?