Subaru oficiálně připravuje přiostřené kupé, které vyvíjelo společně s Toyotou. Novinka dostane vyšší výkon.
Subaru je známé jako velkovýrobce vozů s pohonem všech kol. Bylo proto mírným zklamáním, že ze spolupráce Toyoty a Subaru verze s pohonem i přední nápravy nevzešla, neboť mnoho fanoušků značky by to jistě ocenilo. Naděje se ještě upínaly k očekávané ostré verzi STI...
...a ani zde se nedočkáme. Verze STI nebude oproti standardnímu modelu příliš výlučná, spíše naopak, bude čerpat jen z výkonových rezerv ukrytých už v současném voze. Nedostane se tak ani na turbo, jehož součásti, zejména mezichladič stlačeného vzduchu, se pod kapotu údajně nevejdou.
Ostrá verze nicméně bude. Prozrazil to marketingový šéf Atoshi Atake. Její výkon by měl být kolem 250 koní a mimo vyššího výkonu bychom se měli dočkat i menších úprav na brzdách a odpružení. A samozřejmě i agresivního bodykitu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.