B-Max je prvé MPV značky Ford, ktoré má vo výbave systém Active City Stop – inovatívnu bezpečnostnú technológiu, ktorá pomáha zabrániť zrážkam so stojacimi alebo pomalšie idúcimi vozidlami vpredu.
Nový Ford B-Max dokáže znížiť riziko nehôd pri nízkej rýchlosti a rovnako aj pravdepodobnosť zranení v prípade neodvratnosti zrážky vďaka zavedeniu systému na zabránenie nehodám pri nízkej rýchlosti Ford Active City Stop.
Pri autonehodách v mestách v samotnej Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Taliansku a Španielsku sa každý rok zraní viac ako pol milióna ľudí. Približne jedna osmina z nich sa zraní pri nárazoch zozadu. Technológia Active City Stop by mohla znížiť závažnosť tohto typu zranení, prípadne im úplne zabrániť.
Technológia Active City Stop bola po prvýkrát uvedená minulý rok v modeli Focus. Teraz sa po prvýkrát predstavuje vo vozidle typu MPV značky Ford. Systém sleduje premávku pred vozidlom a ak zistí hroziacu kolíziu s vozidlom vpredu, aktivuje brzdy. V testoch sa potvrdilo, že systém dokáže zabrániť kolíziám pri rýchlostiach až do 15 km/h a znížiť závažnosť kolízií pri rýchlostiach až do 30 km/h. Systém získal v roku 2011 ocenenie Euro NCAP Advanced.
Systém Active City Stop predstavuje len jeden zo spôsobov, ktorými nový B-Max využíva technológie, ktoré pomáhajú zabrániť najčastejším nehodám na preplnených cestách a zvyšujú tak latku bezpečnosti v kategórii mestských vozidiel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.