B-Max je prvé MPV značky Ford, ktoré má vo výbave systém Active City Stop – inovatívnu bezpečnostnú technológiu, ktorá pomáha zabrániť zrážkam so stojacimi alebo pomalšie idúcimi vozidlami vpredu.
Nový Ford B-Max dokáže znížiť riziko nehôd pri nízkej rýchlosti a rovnako aj pravdepodobnosť zranení v prípade neodvratnosti zrážky vďaka zavedeniu systému na zabránenie nehodám pri nízkej rýchlosti Ford Active City Stop.
Pri autonehodách v mestách v samotnej Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Taliansku a Španielsku sa každý rok zraní viac ako pol milióna ľudí. Približne jedna osmina z nich sa zraní pri nárazoch zozadu. Technológia Active City Stop by mohla znížiť závažnosť tohto typu zranení, prípadne im úplne zabrániť.
Technológia Active City Stop bola po prvýkrát uvedená minulý rok v modeli Focus. Teraz sa po prvýkrát predstavuje vo vozidle typu MPV značky Ford. Systém sleduje premávku pred vozidlom a ak zistí hroziacu kolíziu s vozidlom vpredu, aktivuje brzdy. V testoch sa potvrdilo, že systém dokáže zabrániť kolíziám pri rýchlostiach až do 15 km/h a znížiť závažnosť kolízií pri rýchlostiach až do 30 km/h. Systém získal v roku 2011 ocenenie Euro NCAP Advanced.
Systém Active City Stop predstavuje len jeden zo spôsobov, ktorými nový B-Max využíva technológie, ktoré pomáhajú zabrániť najčastejším nehodám na preplnených cestách a zvyšujú tak latku bezpečnosti v kategórii mestských vozidiel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.