Nová sportovní Toyota GT-86 dostane svoji otevřenou verzi. Potvrdil to jeden z hlavních inženýrů.
Už od chvíle, kdy se začalo mluvit o nových kupé od Toyoty, Subaru a Scionu, se začalo také spekulovat o otevřené verzi sportovního vozu. Nyní by mělo být jasno.
Poprvé od představení novinek o otevřené verzi někdo kompetentní promluvil. A byl to přímo Tetsuya Tada, vrchní konstruktér, který se svěřil AutoBildu. Hlavní inženýr budoucnost vozu potvrdil.
Vůz se nicméně zatím představil jen jako kupé. Prodává se prakticky nezměněné jako Subaru BRZ, Toyota GT-86 a Scion FR-S. Pod kapotou má prozatím dvoulitrový čtyřválec o výkonu 200 koní. O silnějších variantách se také spekuluje...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.