Základní model britské automobilky (Cygnet jako pravý Aston Martin brát nelze) se dočká faceliftu. Omlazený model bude mít sportovnější vzhled, ale také nižší cenu.
V8 Vantage se vzhledově a řidičsky přiblíží ostřejšímu modelu Vantage S. Cena by měla klesnout o cca 175 000,- Kč (£5 900) u kupé a cca 150 000,- (£5 000) Kč u verze kabriolet, označované jako roadster.Vidlicový osmiválec o objemu 4.7 litru a nejvyšším výkonu 420 koní zůstává nezměněn. Novinkou je sedmistupňový automat, který doplňuje původní šestistupňovou manuální převodovku.Upravený vůz dostal širší pneumatiky (o 10 mm), větší brzdy (přední brzdy mají nově průměr 380 mm) a ostřejší převod řízení. Novinkou je asistent rozjezdu do kopce. Verze kupé i kabriolet dostanou nové prvky inspirované modelem Vantage S a N400. Nejvýraznější změny jsou patrné na předním nárazníku. Ten se vyznačuje výraznějším „lízátkem“ (splitter) a většími otvory sání pro přívod chladného vzduchu k motoru a brzdám. Z boku vozu jsou patrné nové prahy a zezadu nový nárazník s větším a účinnějším difusorem. Ceny modelu se budou pohybovat kolem cca 2 550 000,- Kč (£84 995) za kupé a cca 2 820 000,- Kč (£93 995) za otevřený model. Příplatková sedmistupňová automatická převodovka zvedne cenu vozu o cca 150 000,- kč.Aston Martin také sníží cenu modelu Vantage S na výsledných cca 3 000 000,- Kč (£99 995). Novinkou „S-kového“ modelu bude sportovní výfuk a doplňky z karbonových vláken. Cena i parametry modelu V12 Vantage (6.0 litrový V 12, 510 koní) zůstávají nezměněny.Exkluzivní verze V12 Zagato, oslavující padesátileté výročí modelu DB4GT Zagato, by se k prvním zákazníkům měla dostat na podzim letošního roku. Limitovaná edice 150 kusů je, i přes cenu téměř 12 000 000 Kč (£396 000) již z třetiny vyprodána.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.