Základní model britské automobilky (Cygnet jako pravý Aston Martin brát nelze) se dočká faceliftu. Omlazený model bude mít sportovnější vzhled, ale také nižší cenu.
V8 Vantage se vzhledově a řidičsky přiblíží ostřejšímu modelu Vantage S. Cena by měla klesnout o cca 175 000,- Kč (£5 900) u kupé a cca 150 000,- (£5 000) Kč u verze kabriolet, označované jako roadster.Vidlicový osmiválec o objemu 4.7 litru a nejvyšším výkonu 420 koní zůstává nezměněn. Novinkou je sedmistupňový automat, který doplňuje původní šestistupňovou manuální převodovku.Upravený vůz dostal širší pneumatiky (o 10 mm), větší brzdy (přední brzdy mají nově průměr 380 mm) a ostřejší převod řízení. Novinkou je asistent rozjezdu do kopce. Verze kupé i kabriolet dostanou nové prvky inspirované modelem Vantage S a N400. Nejvýraznější změny jsou patrné na předním nárazníku. Ten se vyznačuje výraznějším „lízátkem“ (splitter) a většími otvory sání pro přívod chladného vzduchu k motoru a brzdám. Z boku vozu jsou patrné nové prahy a zezadu nový nárazník s větším a účinnějším difusorem. Ceny modelu se budou pohybovat kolem cca 2 550 000,- Kč (£84 995) za kupé a cca 2 820 000,- Kč (£93 995) za otevřený model. Příplatková sedmistupňová automatická převodovka zvedne cenu vozu o cca 150 000,- kč.Aston Martin také sníží cenu modelu Vantage S na výsledných cca 3 000 000,- Kč (£99 995). Novinkou „S-kového“ modelu bude sportovní výfuk a doplňky z karbonových vláken. Cena i parametry modelu V12 Vantage (6.0 litrový V 12, 510 koní) zůstávají nezměněny.Exkluzivní verze V12 Zagato, oslavující padesátileté výročí modelu DB4GT Zagato, by se k prvním zákazníkům měla dostat na podzim letošního roku. Limitovaná edice 150 kusů je, i přes cenu téměř 12 000 000 Kč (£396 000) již z třetiny vyprodána.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?