BMW M se halí do dieselu, představilo hned tři novinky

Marek Litzman, 27. ledna 2012, 12:58 Google+

Dnešní doba zkrátka dieselovým vozům přeje a přizpůsobovat se musejí i ti nejpurističtější. Nyní je na řadě divize BMW M.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M550d xDrive

M550d xDrive | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Slyšet klapot dieselu pod kapotou Porsche či Jaguaru znělo ještě před několika lety jako nejapné sci-fi. Nyní jde o realitu, která slaví úspěch. Použití dieselového motoru se dlouho bránilo i BMW M, ale jak se zdá, tlak trhu přeci jenom převládl. Pokrok ve vývoji dieselových motorů však kráčel v poslední době značným tempem.

Výsledkem jsou čtyři vozy od BMW, které by ještě před pár lety prakticky nikdo nečekal. Jde o modely M550d xDrive sedan, M550d xDrive touring, X5 M50d a X6 M50d.

První dva jsou odvozeny od sedanu a kombíku řady 5 s pohonem všech kol, zatímco další dva, jak názvy napovídají, jsou založeny na mastodontních SUV X5 a X6. Všechny čtyři vozy mají pod kapotou jediný motor, je jím třílitrový šestiválec, jehož slušný výkon 376 koní byl nahnán trojicí turbodmychadel. Maximální točivý moment je masivních 740 Nm. Oproti současným třílitrovým dieselům v těchto modelech je výkon o přibližně 80 koní vyšší.

Zrychlení z klidu na sto se u sedanu M550d odehrává za 4,7 sekundy, kombíku to trvá o 0,2 s déle. Velká SUV X5 a X6 dovedou zrychlit za 5,4 a 5,3 sekundy. Maximální rychlost je u všech omezena na 250 km/h.

Jakkoliv nebývá u ostrých vozů zvykem ptát se na spotřebu, u dieselových jde naopak o nutnost, neboť jde o zásadní argument ospravedlňující jejich existenci. CO tedy BMW udává? Pro pětkový sedan a kombík hodnoty 6,3 a 6,4 l/100 km, SUV spotřebují 7,5 l u X5 a 7,7l u X6.

Divize M se přirozeně vyřádila na naladění podvozku, který má mít sportovnější charakteristiku. Zajímavé je nasazení hydraulického posilovače řízení, podobně jako v "opravdových" modelech M.

 

Vytisknout

Diskuze: BMW M se halí do dieselu, představilo hned tři novinky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Citigo

Škoda Citigo je s cenou 179 tisíc nejlevnější škodovkou na trhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud