BMW M se halí do dieselu, představilo hned tři novinky

Marek Litzman, 27. ledna 2012, 12:58 Google+

Dnešní doba zkrátka dieselovým vozům přeje a přizpůsobovat se musejí i ti nejpurističtější. Nyní je na řadě divize BMW M.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M550d xDrive

M550d xDrive | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Slyšet klapot dieselu pod kapotou Porsche či Jaguaru znělo ještě před několika lety jako nejapné sci-fi. Nyní jde o realitu, která slaví úspěch. Použití dieselového motoru se dlouho bránilo i BMW M, ale jak se zdá, tlak trhu přeci jenom převládl. Pokrok ve vývoji dieselových motorů však kráčel v poslední době značným tempem.

Výsledkem jsou čtyři vozy od BMW, které by ještě před pár lety prakticky nikdo nečekal. Jde o modely M550d xDrive sedan, M550d xDrive touring, X5 M50d a X6 M50d.

První dva jsou odvozeny od sedanu a kombíku řady 5 s pohonem všech kol, zatímco další dva, jak názvy napovídají, jsou založeny na mastodontních SUV X5 a X6. Všechny čtyři vozy mají pod kapotou jediný motor, je jím třílitrový šestiválec, jehož slušný výkon 376 koní byl nahnán trojicí turbodmychadel. Maximální točivý moment je masivních 740 Nm. Oproti současným třílitrovým dieselům v těchto modelech je výkon o přibližně 80 koní vyšší.

Zrychlení z klidu na sto se u sedanu M550d odehrává za 4,7 sekundy, kombíku to trvá o 0,2 s déle. Velká SUV X5 a X6 dovedou zrychlit za 5,4 a 5,3 sekundy. Maximální rychlost je u všech omezena na 250 km/h.

Jakkoliv nebývá u ostrých vozů zvykem ptát se na spotřebu, u dieselových jde naopak o nutnost, neboť jde o zásadní argument ospravedlňující jejich existenci. CO tedy BMW udává? Pro pětkový sedan a kombík hodnoty 6,3 a 6,4 l/100 km, SUV spotřebují 7,5 l u X5 a 7,7l u X6.

Divize M se přirozeně vyřádila na naladění podvozku, který má mít sportovnější charakteristiku. Zajímavé je nasazení hydraulického posilovače řízení, podobně jako v "opravdových" modelech M.

 

Vytisknout

Diskuze: BMW M se halí do dieselu, představilo hned tři novinky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citigo

Škoda Citigo je s cenou 179 tisíc nejlevnější škodovkou na trhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud