Čínská společnost Youngman stále má zájem o koupi zkrachovalé automobilky Saab. Je ovšem otázka, zda je Saab ještě vůbec k prodeji.
Zdá se, že příběh Saabu je telenovelou o zatím nekonečném počtu dějství. Nyní se rozbíhá další z nich, o automobilku, nad niž už prakticky všichni zlomili hůl, se opět zajímá společnost Youngman, která ji chtěla získat již dříve.
Hlavním problémem ve vyjednávání byly spory s dřívějším vlastníkem, nyní klíčovým partnerem Saabu, General Motors, která dodává automobilce většinu technologií. Ten nechtěl připustit přístup čínské strany do vlastní technologické základny. Saab však v nedávné minulosti rozpracoval vlastní platformu Phoenix nezávislou na GM a do jejího vývoje je kupec ochoten investovat až 400 milionů liber (12 miliard korun), aby bylo možné získat na americkém koncernu maximální nezávislost.
Dalších 430 milionů liber (13 miliard korun) Číňané nabízejí za samotnou firmu.
Otázkou je, zda je takový prodej ještě možný. Šušká se, že aktiva Saabu jsou již v docela značné fázi rozprodeje, který není možné jen tak zastavit. Jedná se však neveřejně, takže na veřejnost vyšly jen perličky jako rozprodej firemního muzea.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?