Čínská společnost Youngman stále má zájem o koupi zkrachovalé automobilky Saab. Je ovšem otázka, zda je Saab ještě vůbec k prodeji.
Zdá se, že příběh Saabu je telenovelou o zatím nekonečném počtu dějství. Nyní se rozbíhá další z nich, o automobilku, nad niž už prakticky všichni zlomili hůl, se opět zajímá společnost Youngman, která ji chtěla získat již dříve.
Hlavním problémem ve vyjednávání byly spory s dřívějším vlastníkem, nyní klíčovým partnerem Saabu, General Motors, která dodává automobilce většinu technologií. Ten nechtěl připustit přístup čínské strany do vlastní technologické základny. Saab však v nedávné minulosti rozpracoval vlastní platformu Phoenix nezávislou na GM a do jejího vývoje je kupec ochoten investovat až 400 milionů liber (12 miliard korun), aby bylo možné získat na americkém koncernu maximální nezávislost.
Dalších 430 milionů liber (13 miliard korun) Číňané nabízejí za samotnou firmu.
Otázkou je, zda je takový prodej ještě možný. Šušká se, že aktiva Saabu jsou již v docela značné fázi rozprodeje, který není možné jen tak zastavit. Jedná se však neveřejně, takže na veřejnost vyšly jen perličky jako rozprodej firemního muzea.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?