Tento výtvor nepochází přímo od Ferrari, ale od jejího úpravce - přesto je velmi zajímavý. Díky kitu pro použití ethanolu se razantně zvedl výkon a poklesly také emise.
Je Ferrari FF příliš slabé? Potom norská firma Customized nabízí prakticky za hubičku (1500 eur - necelých 40 tisíc korun) navýšení výkonu z původních 660 na fantastických 890 koní. Tím se dostává do sféry těch nejvýkonnějších vozů tohoto světa.
Úprava je primárně zaměřena na možnost použití paliva E85, tedy směr 85 % lihu a zbylých 15 % benzínu. Takováto směs má přirozeně jiné vlastnosti při spalování, díky kterým je možné navýšit špičku výkonu právě až do takto fascinujících hodnot.
Co je na celé úpravě nejzajímavější, je snížení vypouštěných emisí CO2. Vzhledem k chemickému složení ethanolu je jeho spalování z hlediska vypuštěného oxidu uhličitého výrazně "čistší" a tak klesly emise supersportu až pod hranici 100 gramů na ujetý kilometr. To je hodnota srovnatelná s nejúspornějšími benzínovými vozy. Samozřejmě to vzhledem k odlišným palivům není úplně fér srovnání, ale z daňového hlediska, kdy se v některých státech daní právě vypouštěné emise CO2, to může mít značné důsledky pro peněženku majitele.
Foto: WorldCarFans
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.