Třetí český výrobce autobusů, společnost Tedom, s výrobou autobusů končí. Loni neprodala v ČR ani jeden.
Mimo společností Irisbus (dříve Karosa) a SOR v ČR dosud působil ještě jeden, méně známý výrobce autobusů, společnost Tedom. Jako jediný své autobusy vybavoval motory vlastní, české konstrukce, které vznikaly v motorárně po kdysi slavné společnosti LIAZ. Doménou značky byly zejména autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn - CNG.
Vzhledem k neuspokojivým výsledkům zejména posledních tří let se společnost rozhodla tuto cestu podnikání opustit a věnovat se jiným svým projektům. Od roku 2004, kdy s výrobou začala, vyrobila firma kolem dvou stovek vozů, avšak v posledních letech poptávka téměř zamrzla.
Silně konkurenční autobusový trh si společnost, jejíž nízkopodlažní autobusy byly hodnoceny jako dobré a s nižmiž je možné setkat se například ve Znojmě, Liberci či Bratislavě, nezískala. Přesto společnost stačila v loňském roce postavit ještě nadějný prototyp kloubového autobusu.
Společnost Tedom tímto nekončí, pouze se zaměří na jiné své aktivity, kam přesune i zaměstnance, kteří se dosud věnovali konstrukci autobusů.
Náhradní díly a servisní podporu pro prodané vozy bude společnost poskytovat i nadále.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.