Třetí český výrobce autobusů, společnost Tedom, s výrobou autobusů končí. Loni neprodala v ČR ani jeden.
Mimo společností Irisbus (dříve Karosa) a SOR v ČR dosud působil ještě jeden, méně známý výrobce autobusů, společnost Tedom. Jako jediný své autobusy vybavoval motory vlastní, české konstrukce, které vznikaly v motorárně po kdysi slavné společnosti LIAZ. Doménou značky byly zejména autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn - CNG.
Vzhledem k neuspokojivým výsledkům zejména posledních tří let se společnost rozhodla tuto cestu podnikání opustit a věnovat se jiným svým projektům. Od roku 2004, kdy s výrobou začala, vyrobila firma kolem dvou stovek vozů, avšak v posledních letech poptávka téměř zamrzla.
Silně konkurenční autobusový trh si společnost, jejíž nízkopodlažní autobusy byly hodnoceny jako dobré a s nižmiž je možné setkat se například ve Znojmě, Liberci či Bratislavě, nezískala. Přesto společnost stačila v loňském roce postavit ještě nadějný prototyp kloubového autobusu.
Společnost Tedom tímto nekončí, pouze se zaměří na jiné své aktivity, kam přesune i zaměstnance, kteří se dosud věnovali konstrukci autobusů.
Náhradní díly a servisní podporu pro prodané vozy bude společnost poskytovat i nadále.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?