Český výrobce autobusů Tedom končí

Tedom
Tedom, foto: Tedom
Marek Litzman 12. ledna 2012 12:59
Sdílej:

Třetí český výrobce autobusů, společnost Tedom, s výrobou autobusů končí. Loni neprodala v ČR ani jeden.

Mimo společností Irisbus (dříve Karosa) a SOR v ČR dosud působil ještě jeden, méně známý výrobce autobusů, společnost Tedom. Jako jediný své autobusy vybavoval motory vlastní, české konstrukce, které vznikaly v motorárně po kdysi slavné společnosti LIAZ. Doménou značky byly zejména autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn - CNG.

Vzhledem k neuspokojivým výsledkům zejména posledních tří let se společnost rozhodla tuto cestu podnikání opustit a věnovat se jiným svým projektům. Od roku 2004, kdy s výrobou začala, vyrobila firma kolem dvou stovek vozů, avšak v posledních letech poptávka téměř zamrzla.

Silně konkurenční autobusový trh si společnost, jejíž nízkopodlažní autobusy byly hodnoceny jako dobré a s nižmiž je možné setkat se například ve Znojmě, Liberci či Bratislavě, nezískala. Přesto společnost stačila v loňském roce postavit ještě nadějný prototyp kloubového autobusu.

Společnost Tedom tímto nekončí, pouze se zaměří na jiné své aktivity, kam přesune i zaměstnance, kteří se dosud věnovali konstrukci autobusů.

Náhradní díly a servisní podporu pro prodané vozy bude společnost poskytovat i nadále.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.