Koncept PhoeniX jsme obdivovali jako symbol zmrtvýchvstání automobilky Saab. Nakonec byl i jejím hrobníkem, avšak nákresy putují do Číny.
Saabu nepomohlo k oživení nic. V průběhu času zkrachovala jednání s čínskou automobilkou Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Transakce nemohla proběhnout kvůli právním potížím, ale Čína má stále zájem o švédské technologie.
Zajímavý je zejména koncept PhoeniX, který byl vytvořen již bez přímého vlivu automobilky General Motors, čímž odpadají problémy s licencováním platforem. Zajímavý je pro připadného kupce jistě i nový pohon všech kol eXWD.
Saab letos vyhlásil bankrot poté, co se dostal do těžko řešitelné situace, kdy se bývalý většinový, nyní již jen menšinový vlastník značky, GM, vzpíral možnosti prodeje značky zejména čínským firmám. Důvodem byly obavy z přechodu technologií koncernu do rukou konkurence.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?