Koncept PhoeniX jsme obdivovali jako symbol zmrtvýchvstání automobilky Saab. Nakonec byl i jejím hrobníkem, avšak nákresy putují do Číny.
Saabu nepomohlo k oživení nic. V průběhu času zkrachovala jednání s čínskou automobilkou Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Transakce nemohla proběhnout kvůli právním potížím, ale Čína má stále zájem o švédské technologie.
Zajímavý je zejména koncept PhoeniX, který byl vytvořen již bez přímého vlivu automobilky General Motors, čímž odpadají problémy s licencováním platforem. Zajímavý je pro připadného kupce jistě i nový pohon všech kol eXWD.
Saab letos vyhlásil bankrot poté, co se dostal do těžko řešitelné situace, kdy se bývalý většinový, nyní již jen menšinový vlastník značky, GM, vzpíral možnosti prodeje značky zejména čínským firmám. Důvodem byly obavy z přechodu technologií koncernu do rukou konkurence.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.