Koncept PhoeniX jsme obdivovali jako symbol zmrtvýchvstání automobilky Saab. Nakonec byl i jejím hrobníkem, avšak nákresy putují do Číny.
Saabu nepomohlo k oživení nic. V průběhu času zkrachovala jednání s čínskou automobilkou Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Transakce nemohla proběhnout kvůli právním potížím, ale Čína má stále zájem o švédské technologie.
Zajímavý je zejména koncept PhoeniX, který byl vytvořen již bez přímého vlivu automobilky General Motors, čímž odpadají problémy s licencováním platforem. Zajímavý je pro připadného kupce jistě i nový pohon všech kol eXWD.
Saab letos vyhlásil bankrot poté, co se dostal do těžko řešitelné situace, kdy se bývalý většinový, nyní již jen menšinový vlastník značky, GM, vzpíral možnosti prodeje značky zejména čínským firmám. Důvodem byly obavy z přechodu technologií koncernu do rukou konkurence.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?