Nejspolehlivějším autem vyráběným v Česku je Toyota Aygo, ze škodovek je nejméně poruchová Octavia. Vyplývá to z hodnocení spolehlivosti automobilů, který zveřejnila německá organizace TÜV.
Žebříček TÜV se všeobecně považuje za ukazatel spolehlivosti a kvality jednotlivých modelů. Z aut, která se vyrábějí na území České republiky, se v něm nejlépe umístila Toyota Aygo na pětatřicátém místě. Mezi dvou až tříletými vozy, které přijíždějí na technickou kontrolu do stanic provozovaných TÜV, bylo 4,6 procenta modelů Aygo. To se vyrábí v Kolíně spolu s Citroënem C1 a Peugeotem 107. Tyto vozy přitom z hlediska závadovosti skončily v podprůměru, více než 40 míst za Toyotou. První Škodovkou v této věkové kategorii je v žebříčku čtyřiapadesátá Škoda Octavia. Výrazně propadla loni velmi dobře hodnocená Fabia. Ze 4,3 procent, u kterých před rokem našli technici na technické kontrole závadu, tento počet narostl na 5,8 procenta. Proto Fabia skončila letos až sedmašedesátá, zatímco vloni byla třiatřicet příček výš.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?