Nejspolehlivějším autem vyráběným v Česku je Toyota Aygo, ze škodovek je nejméně poruchová Octavia. Vyplývá to z hodnocení spolehlivosti automobilů, který zveřejnila německá organizace TÜV.
Žebříček TÜV se všeobecně považuje za ukazatel spolehlivosti a kvality jednotlivých modelů. Z aut, která se vyrábějí na území České republiky, se v něm nejlépe umístila Toyota Aygo na pětatřicátém místě. Mezi dvou až tříletými vozy, které přijíždějí na technickou kontrolu do stanic provozovaných TÜV, bylo 4,6 procenta modelů Aygo. To se vyrábí v Kolíně spolu s Citroënem C1 a Peugeotem 107. Tyto vozy přitom z hlediska závadovosti skončily v podprůměru, více než 40 míst za Toyotou. První Škodovkou v této věkové kategorii je v žebříčku čtyřiapadesátá Škoda Octavia. Výrazně propadla loni velmi dobře hodnocená Fabia. Ze 4,3 procent, u kterých před rokem našli technici na technické kontrole závadu, tento počet narostl na 5,8 procenta. Proto Fabia skončila letos až sedmašedesátá, zatímco vloni byla třiatřicet příček výš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.