Nejspolehlivějším autem vyráběným v Česku je Toyota Aygo, ze škodovek je nejméně poruchová Octavia. Vyplývá to z hodnocení spolehlivosti automobilů, který zveřejnila německá organizace TÜV.
Žebříček TÜV se všeobecně považuje za ukazatel spolehlivosti a kvality jednotlivých modelů. Z aut, která se vyrábějí na území České republiky, se v něm nejlépe umístila Toyota Aygo na pětatřicátém místě. Mezi dvou až tříletými vozy, které přijíždějí na technickou kontrolu do stanic provozovaných TÜV, bylo 4,6 procenta modelů Aygo. To se vyrábí v Kolíně spolu s Citroënem C1 a Peugeotem 107. Tyto vozy přitom z hlediska závadovosti skončily v podprůměru, více než 40 míst za Toyotou. První Škodovkou v této věkové kategorii je v žebříčku čtyřiapadesátá Škoda Octavia. Výrazně propadla loni velmi dobře hodnocená Fabia. Ze 4,3 procent, u kterých před rokem našli technici na technické kontrole závadu, tento počet narostl na 5,8 procenta. Proto Fabia skončila letos až sedmašedesátá, zatímco vloni byla třiatřicet příček výš.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?