Kia Rio získala maximálny počet päť hviezdičiek za príkladnú bezpečnosť. Je už šiestym modelom Kia s plným hodnotením inštitútu Euro NCAP.
Kia Rio absolvovala na výbornú nárazové testy Euro NCAP a dosiahla vysoké skóre za ochranu cestujúcich (92 %), ochranu detí (84 %) a bezpečnostné systémy (86 %). Zároveň si najnovší model v portfóliu spoločnosti Kia Motors vyslúžil pochvalu a ďalšie body za elektronický stabilizačný systém, ktorý je v Európe súčasťou štandardnej výbavy.
Vysoká úroveň bezpečnostnej výbavy modelu Rio obsahuje čelné, bočné a hlavové airbagy, ESC, ABS s rozdeľovačom brzdného tlaku EBD, systém ovládania stability vozidla VSM, asistent pre rozjazd do kopca HAC a trojbodové bezpečnostné pásy pre všetkých cestujúcich vrátane systému na uchytenie detskej sedačky ISOFIX.
Kia Rio je v poradí už šiestym modelom značky, ktorý získal najvyššie možné bezpečnostné ocenenie 5 hviezdičiek a pripája sa tak k modelom Venga, Soul, cee´d, Sportage a Sorento.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?