Crash testy jsou pořádány již několik desetiletí. Vývoj však určuje, že jsou vozy i díky nim stále bezpečnější. Princip ukáže následující video.
Co udělá náraz starého Cadillacu z roku 1962 do modernějšího protějšku z roku 2002? Tím se zabývala americká show s názvem Stunt Busters.
Redakce se rozhodla poslat proti sobě právě tyto dva vozy v rychlostech kolem 50 mil za hodinu (80 km/h). Jejich náraz je na videu zachycen kolem času 3:15.
Ačkoliv se při prvním pohledu může zdát, že starý vůz obstál ve zkoušce lépe, neboť vypadá méně zdeformovaně, klame jen zdání. Karoserie moderních vozů jsou konstruovány naopak tak, aby se deformovaly a pohltily tak energii nárazu. Zato stará, sice velmi tuhá, ale nedeformovatelná karoserie by vystavila posádku velmi vysoké hodnotě zpomalení. Právě vysoké zpomalení způsobuje velmi vážná vnitřní poranění, která jsou příčinou mnoha úmrtí na silnicích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.