Nová Škoda Citigo prošla crash testem, evropská spotřebitelská organizace Euro NCAP jí udělila maximální možnou známku za aktivní a pasivní bezpečnost, dostala pět hvězdiček. Firma o tom blíže informovala ve čtvrtek.
Maximální známkou ocenil Euro NCAP model Citigo za komplexní řešení ochrany posádky, dětí, chodců a bezpečnostních asistenčních systémů. Citigo je tak společně s VW up! a Seatem Mii vůbec prvním malým vozem, který získal pět hvězdiček. "Vynikající výsledek v podobě pěti hvězdiček potvrzuje vysokou úroveň bezpečnosti modelu Citigo," uvedl Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda za oblast Technického vývoje.
Velice dobře si Citigo vedl například při hodnocení ochrany posádky. Hodnotila se bezpečnost při čelním a bočním nárazu, nárazu do sloupu a při takzvaném whiplash-testu, který zkoumá namáhání krční páteře při nárazu zezadu. Také v oblasti bezpečnosti dětí dosáhl nejmladší model automobilky dobrých výsledků. Za ochranu figuríny, simulující tříleté dítě, dosáhl model maximálního počtu bodů. Zkušební techniky Euro NCAP přesvědčila také úroveň asistenčních systémů modelu. Hodnocení pozitivně ovlivnila především signalizace zapnutí bezpečnostních pásů a elektronický stabilizační systém ESP. Tyto prvky jsou přitom na mnoha trzích už součástí standardní výbavy. K dobrému výsledku Euro NCAP přispěly také sériově montované hlavové airbagy Thorax. Citigo vstoupilo na trh 10. listopadu letošního roku. Nejmenší model automobilky Škoda, která je součástí koncernu Volkswagen, se prodává od 179 900 korun. Měl by vytvořit konkurenci především malým modelům asijských automobilek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.