Nová Škoda Citigo prošla crash testem, evropská spotřebitelská organizace Euro NCAP jí udělila maximální možnou známku za aktivní a pasivní bezpečnost, dostala pět hvězdiček. Firma o tom blíže informovala ve čtvrtek.
Maximální známkou ocenil Euro NCAP model Citigo za komplexní řešení ochrany posádky, dětí, chodců a bezpečnostních asistenčních systémů. Citigo je tak společně s VW up! a Seatem Mii vůbec prvním malým vozem, který získal pět hvězdiček. "Vynikající výsledek v podobě pěti hvězdiček potvrzuje vysokou úroveň bezpečnosti modelu Citigo," uvedl Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda za oblast Technického vývoje.
Velice dobře si Citigo vedl například při hodnocení ochrany posádky. Hodnotila se bezpečnost při čelním a bočním nárazu, nárazu do sloupu a při takzvaném whiplash-testu, který zkoumá namáhání krční páteře při nárazu zezadu. Také v oblasti bezpečnosti dětí dosáhl nejmladší model automobilky dobrých výsledků. Za ochranu figuríny, simulující tříleté dítě, dosáhl model maximálního počtu bodů. Zkušební techniky Euro NCAP přesvědčila také úroveň asistenčních systémů modelu. Hodnocení pozitivně ovlivnila především signalizace zapnutí bezpečnostních pásů a elektronický stabilizační systém ESP. Tyto prvky jsou přitom na mnoha trzích už součástí standardní výbavy. K dobrému výsledku Euro NCAP přispěly také sériově montované hlavové airbagy Thorax. Citigo vstoupilo na trh 10. listopadu letošního roku. Nejmenší model automobilky Škoda, která je součástí koncernu Volkswagen, se prodává od 179 900 korun. Měl by vytvořit konkurenci především malým modelům asijských automobilek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.