Vůz, který dělá Land Rover Land Roverem, zůstane déle než se původně zdálo. Novou generací by měl být plně nahrazen až po roce 2017.
Tím, co tlačí současný Land Rover Defender pryč ze současného světa není ani tak snaha koncernu Tata, který Land Rover vlastní, ale spíše legislativní omezení, která musí vůz splnit.
Původně se očekávalo, že Defender bude muset být nahrazen do roku 2015, nicméně díky nové motorizaci by měl splnit normu Euro 6, díky čemuž bude moci na trhu zůstat o něco déle.
V tomto případě nepůjde jen o ekologii, která bude tento vůz sabotovat. Zpřísňující se legislativa na ochranu chodců bude tím pravým vrahem této legendy. Land Roveru se však podle zdrojů z automobilky podařilo v legislativě najít skulinu, kterou bude možné bezpečnostní legislativu dočasně obejít a to přeregistrací na užitkový vůz.
Prodloužení života by však nemělo ovlivnit příchod nové generace v roce 2015. Doba souběhu výroby obou vozů pak bude dílem poptávky a zákonných překážek.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?