Vůz, který dělá Land Rover Land Roverem, zůstane déle než se původně zdálo. Novou generací by měl být plně nahrazen až po roce 2017.
Tím, co tlačí současný Land Rover Defender pryč ze současného světa není ani tak snaha koncernu Tata, který Land Rover vlastní, ale spíše legislativní omezení, která musí vůz splnit.
Původně se očekávalo, že Defender bude muset být nahrazen do roku 2015, nicméně díky nové motorizaci by měl splnit normu Euro 6, díky čemuž bude moci na trhu zůstat o něco déle.
V tomto případě nepůjde jen o ekologii, která bude tento vůz sabotovat. Zpřísňující se legislativa na ochranu chodců bude tím pravým vrahem této legendy. Land Roveru se však podle zdrojů z automobilky podařilo v legislativě najít skulinu, kterou bude možné bezpečnostní legislativu dočasně obejít a to přeregistrací na užitkový vůz.
Prodloužení života by však nemělo ovlivnit příchod nové generace v roce 2015. Doba souběhu výroby obou vozů pak bude dílem poptávky a zákonných překážek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?