Tím, co tlačí současný Land Rover Defender pryč ze současného světa není ani tak snaha koncernu Tata, který Land Rover vlastní, ale spíše legislativní omezení, která musí vůz splnit.
Původně se očekávalo, že Defender bude muset být nahrazen do roku 2015, nicméně díky nové motorizaci by měl splnit normu Euro 6, díky čemuž bude moci na trhu zůstat o něco déle.
V tomto případě nepůjde jen o ekologii, která bude tento vůz sabotovat. Zpřísňující se legislativa na ochranu chodců bude tím pravým vrahem této legendy. Land Roveru se však podle zdrojů z automobilky podařilo v legislativě najít skulinu, kterou bude možné bezpečnostní legislativu dočasně obejít a to přeregistrací na užitkový vůz.
Prodloužení života by však nemělo ovlivnit příchod nové generace v roce 2015. Doba souběhu výroby obou vozů pak bude dílem poptávky a zákonných překážek.