Slavné designérské studio Pininfarina pustí svoji výrobní divizi, kde byly vyráběny menší série automobilových karoserií.
Pininfarina svým krokem spíše jen stvrzuje současný stav, kdy se již žádné karoserie nevyrábí, neboť firma nemá žádnou zakázku. Automobilky jsou nyní schopny vyrábět i náročnější konstrukce samy a nepouštějí tak nezávislým firmám téměř žádné zakázky. Potřebují také vyplnit všechny kapacity, které vystavěly před krizí, ale po pádu prodejů nejsou schopny je plně vytížit. Dříve se vyplatilo vozy vyráběné v malých sériích přepustit podobným nezávislým firmám.
Firma svoji výrobní divizi ještě držela v zakonzervovaném stavu, ale nyní ji definitivně zruší a s tím propustí i posledních několik desítek zaměstnanců.
Byly doby, kdy z linek firmy sjížděly desítky tisíc vozů ročně. Naposledy firma vyráběla vozy Ford Focus Coupé Cabrio a Alfa Romeo Brera. Oba však již skončily a vyhlídky na nové zakázky nebyly nikterak růžové.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?