Slavné designérské studio Pininfarina pustí svoji výrobní divizi, kde byly vyráběny menší série automobilových karoserií.
Pininfarina svým krokem spíše jen stvrzuje současný stav, kdy se již žádné karoserie nevyrábí, neboť firma nemá žádnou zakázku. Automobilky jsou nyní schopny vyrábět i náročnější konstrukce samy a nepouštějí tak nezávislým firmám téměř žádné zakázky. Potřebují také vyplnit všechny kapacity, které vystavěly před krizí, ale po pádu prodejů nejsou schopny je plně vytížit. Dříve se vyplatilo vozy vyráběné v malých sériích přepustit podobným nezávislým firmám.
Firma svoji výrobní divizi ještě držela v zakonzervovaném stavu, ale nyní ji definitivně zruší a s tím propustí i posledních několik desítek zaměstnanců.
Byly doby, kdy z linek firmy sjížděly desítky tisíc vozů ročně. Naposledy firma vyráběla vozy Ford Focus Coupé Cabrio a Alfa Romeo Brera. Oba však již skončily a vyhlídky na nové zakázky nebyly nikterak růžové.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.