Range Rover připravuje posílení pro model Evoque. Sportovní varianta by měla dostat tři stovky koní pod kapotu.
Inženýři z Land Roveru údajně experimentují s nejostřejší verzí sportovně laděného SUV Evoque.
Již údajně dostali pod kapotu adaptovanou verzi motoru od Fordu - 2,0 Ecoboost, tedy přeplňovaný dvoulitrový benzín. Upravená a posílená verze má dávat 300 koní, což by mělo být to pravé završení motorové řady Evoque.
Podle všeho zatím jde jen o vývojové zkoušky, Land Rover s tímto vozem prozatím marketingově nepočítá. Ale co není, může být...
Standardní Evoque se mezitím začal prodávat i v ČR. Jeho základní cena je stanovena na 804 tisíc korun za turbodiesel eD4 2,2 litru s výkonem 150 koní. Je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou a má pohon jen přední nápravy. Odvděčí se však také nízkou spotřebou pod hranicí 5 l/100 km.
K dispozici je také tentýž motor s pohonem obou náprav (od 850 tisíc) a silnější verze s výkonem 190 koní (od 920 tisíc korun). Jediný benzínový motor tvoří vrchol nabídky s výkonem 240 koní a cenou 970 tisíc korun.
K dispozici budou tři výbavy, Pure, Dynamic a Prestige,
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?