Cadillac už není to co býval. V době své největší slávy byl jednou z nejluxusnějších automobilek světa. Již zaprášené časy by mohl připomenout nový Ciel.
Koncept Ciel jsme viděli nedávno na výstavě elegance v Pebble Beach. Neočekávali jsme, že by Cadillac mohl zajít kamkoliv dál, než za koncept. Ale zdá se, že jsme se mýlili.
Zdá se totiž, že Ciel by se v nabídce Cadillacu opravdu mohl časem objevit. Jednalo by se přirozeně o vrcholný model značky. Vůz měří na délku 517 centimetrů, pod kapotou trůnil šestiválec dopovaný dvěma turby.
Koncept Ciel byl kabrioletem. Očekává se, že Cadillac zvolí spíše obvyklejší karoserii sedan, nicméně nic není vyloučeno.
Přerod v sériovou verzi každopádně nebude rychlý. Pokud se vozu podaří zdolat veškeré překážky, kterou mu pokladou marketingoví, rozpočtoví a další experti, můžeme jej čekat nejdříve za několik let.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?