Cadillac už není to co býval. V době své největší slávy byl jednou z nejluxusnějších automobilek světa. Již zaprášené časy by mohl připomenout nový Ciel.
Koncept Ciel jsme viděli nedávno na výstavě elegance v Pebble Beach. Neočekávali jsme, že by Cadillac mohl zajít kamkoliv dál, než za koncept. Ale zdá se, že jsme se mýlili.
Zdá se totiž, že Ciel by se v nabídce Cadillacu opravdu mohl časem objevit. Jednalo by se přirozeně o vrcholný model značky. Vůz měří na délku 517 centimetrů, pod kapotou trůnil šestiválec dopovaný dvěma turby.
Koncept Ciel byl kabrioletem. Očekává se, že Cadillac zvolí spíše obvyklejší karoserii sedan, nicméně nic není vyloučeno.
Přerod v sériovou verzi každopádně nebude rychlý. Pokud se vozu podaří zdolat veškeré překážky, kterou mu pokladou marketingoví, rozpočtoví a další experti, můžeme jej čekat nejdříve za několik let.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?