Saab se teprve nedávno probudil z vlastní klinické smrti. Nutnost úspor donutila severskou značku k vynechání letošního frankfurtského autosalonu.
Účast na světové výstavě není pro žádnou firmu ničím levným. Přestože jsou podobné akce považovány za významnou součást celkového marketingu značky, některé si je nemohou dovolit. Například Saab.
Frankfurtský autosalon bude už několikátou významnou akci, které se známá značka nezúčastní. Viděli jsme jej ale v letošní Ženevě, kde nám ukázala fascinující koncept PhoeniX.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?