Audi Q7 příští generace by měla shodit celé tři metráky hmotnosti. Zhubnou také některá další přerostlá SUV.
Po nové generaci Volkswagenu Touareg dojde v sérii redukčních diet také na sesterský model Audi Q7. Díky rozsáhlému použití hliníkových částí a úspornějšímu dimenzování bude nový model lehčí o 300 kilo než současná generace. Ta přitom ve své nejlehčí konfiguraci váží 2345 kilo.
Redukční kúra by měla zasáhnout také menší model v nabídce, Q5. Při jeho modernizaci by měla váha spadnout o sto kilo.
Snaha o snižování hmotnosti má svůj důležitý účel. Stále více regulací spoléhá na spotřebu vozidel jako na základní parametr výpočtu různých mýt, poplatků a daní. Regule také nutí výrobce snižovat průměrné emise celého svého modelového portfolia. Efektivitu motorů je možno s přiměřenými náklady zlepšovat jen do jisté míry.
Audi Q5 by mělo být technologickým základem nového Porsche Cajun. To zase ovlivní dva nové modely Audi - Q4 a Q6, oba se sportovnějšími karoseriemi blízkými kupé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.