Audi Q7 příští generace by měla shodit celé tři metráky hmotnosti. Zhubnou také některá další přerostlá SUV.
Po nové generaci Volkswagenu Touareg dojde v sérii redukčních diet také na sesterský model Audi Q7. Díky rozsáhlému použití hliníkových částí a úspornějšímu dimenzování bude nový model lehčí o 300 kilo než současná generace. Ta přitom ve své nejlehčí konfiguraci váží 2345 kilo.
Redukční kúra by měla zasáhnout také menší model v nabídce, Q5. Při jeho modernizaci by měla váha spadnout o sto kilo.
Snaha o snižování hmotnosti má svůj důležitý účel. Stále více regulací spoléhá na spotřebu vozidel jako na základní parametr výpočtu různých mýt, poplatků a daní. Regule také nutí výrobce snižovat průměrné emise celého svého modelového portfolia. Efektivitu motorů je možno s přiměřenými náklady zlepšovat jen do jisté míry.
Audi Q5 by mělo být technologickým základem nového Porsche Cajun. To zase ovlivní dva nové modely Audi - Q4 a Q6, oba se sportovnějšími karoseriemi blízkými kupé.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?