Audi Q7 příští generace by měla shodit celé tři metráky hmotnosti. Zhubnou také některá další přerostlá SUV.
Po nové generaci Volkswagenu Touareg dojde v sérii redukčních diet také na sesterský model Audi Q7. Díky rozsáhlému použití hliníkových částí a úspornějšímu dimenzování bude nový model lehčí o 300 kilo než současná generace. Ta přitom ve své nejlehčí konfiguraci váží 2345 kilo.
Redukční kúra by měla zasáhnout také menší model v nabídce, Q5. Při jeho modernizaci by měla váha spadnout o sto kilo.
Snaha o snižování hmotnosti má svůj důležitý účel. Stále více regulací spoléhá na spotřebu vozidel jako na základní parametr výpočtu různých mýt, poplatků a daní. Regule také nutí výrobce snižovat průměrné emise celého svého modelového portfolia. Efektivitu motorů je možno s přiměřenými náklady zlepšovat jen do jisté míry.
Audi Q5 by mělo být technologickým základem nového Porsche Cajun. To zase ovlivní dva nové modely Audi - Q4 a Q6, oba se sportovnějšími karoseriemi blízkými kupé.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?