Společnost RUF už lze těžko nazvat jen tunerskou dílnou. Vozy Porsche rozebere do poslednícho šroubku a dohromady poskládá něco o tři stupně lepšího.
Posledním výrobkem slavného výrobce je vůz je superauto CTR3. Tento speciál si bere to nejlepší z minulé generace, zejména pak jde o kompletně změněnou zástavbu motoru. Tento těžký prvek se oproti klasické 911 přesunul z umístění za zadní nápravou doprostřed. I díky tomu silueta mnohem více připomíná levnější model od Porsche Cayman.
Tady se samozřejmě nikterak níže nešlo, ba naopak. Motor dostal kúru navyšující jeho výkon na 750 koní, což značí mimořádný poměr objemu k výkonu, použit byl totiž plochý šestiválec 3,8 přeplňovaný dvěma turby.
Výkony jsou hodné superauta, zrychlení z klidu na stovku trvá 3,2 sekundy, 200 km/h zvládne za 9,6. Maximální rychlost se pohybuje kolem 380 km/h, což by ještě před pár lety stačilo na rychlostní rekord.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?