Podle názoru senátorů není možné požadovat po majiteli vozu, aby byl odpovědný za činy třetí osoby.
Senát vrátil Poslanecké sněmovně návrh novely zákona, která by stanovila povinnost majitele zabezpečit to, aby se řidič choval podle předpisů. V opačném případě by mohl být trestán sám.
Podle návrhu zákona by sice možnost výmluvy na osobu blízkou nezmizela, v tom případě by však byl trestán sám majitel vozu za to, že nezajistil, aby se s vozidlem jezdilo dle předpisů. Trest by byl bez bodů a pravděpodobně i finančně o něco nižší.
Proti takto koncipovanému nařízení se postavili senátoři a to téměř jednohlasně. Podle horní komory není možné, aby majitel vozu zodpovídal za činy třetí osoby. "Majitel vozu je odpovědný za vozidlo. Ale může nést odpovědnost za to, že řídil někdo jiný?" Táže se senátor Jiří Pospíšil z ODS.
Jeho senátní kolega, Karel Kotyrář z ČSSD, řekl, že majitel vozidla nemůže ani s vynaložením maximálního úsilí zajistit, aby s jeho vozidlem nebyl spáchán žádný přestupek. Proto na něj není možné ani spravedlivě vymáhat sankce.
Vícekrát během projednávání zaznělo, že problém osoby blízké je důsledkem nevůle policie k okamžitému řešení přestupků a přílišné víry v automatické radary.
Senát proto navrhl příslušnou pasáž z novely vypustit.
O finální podobě novely zákona budeme informovat po jejím definitivním schválení. Nyní je na tahu Poslanecká sněmovna, která může návrh Senátu přijmout, prohlasovat původní návrh, případně může novela i spadnout pod stůl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.