Které řešení hybridních ústrojí je nejlepší se snaží zjistit ve vývojovém centru Volva. Proto vytvořili trojici prototypů s různou stavbou.
První dva prototypy jsou založeny na elektrické verzi Volva C30. Elektrické ústrojí je však doplněno o benzínový motor, který slouží jako generátor energie pro baterie. Čistě na elektřinu ujede vůz 110 kilometrů. Krátkodobý maximální výkon vepředu uloženého elektromotoru je potom 110 koní, přičemž benzínový tříválec se ukrývá vzadu a dává 60 koní.
Druhá konfigurace nabídne obdobné uspořádání komponent, ale jejich naprosto odlišné zapojení. Elektromotor i nadále pohání přední kola, benzínový motor je však přímo připojen na zadní nápravu a pohání ji, prototyp je tedy vybaven pohonem všech kol. Tříválec navíc řádně posílil na 190 koní a je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Elektrický dojezd je totožný.
Třetí prototyp je založen na větším kombi V60 (přestože na přiložené oficiální ilustraci je model C30). Díky většímu prostoru bylo možné umístit pod přední kapotu všechny komponenty, tedy spalovací motor s převodovkou (silnější tříválec s výkonem 190 koní), elektromotor a také generátor.
Všechny tři vozy mají mít dojezd přes 1000 km na jednu nádrž a do ovzduší mají vypustit kolem 50 g CO2 na kilometr jízdy. To znamená, že jejich spotřeba by se měla pohybovat pod 2,5 litru na 100 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.