Které řešení hybridních ústrojí je nejlepší se snaží zjistit ve vývojovém centru Volva. Proto vytvořili trojici prototypů s různou stavbou.
První dva prototypy jsou založeny na elektrické verzi Volva C30. Elektrické ústrojí je však doplněno o benzínový motor, který slouží jako generátor energie pro baterie. Čistě na elektřinu ujede vůz 110 kilometrů. Krátkodobý maximální výkon vepředu uloženého elektromotoru je potom 110 koní, přičemž benzínový tříválec se ukrývá vzadu a dává 60 koní.
Druhá konfigurace nabídne obdobné uspořádání komponent, ale jejich naprosto odlišné zapojení. Elektromotor i nadále pohání přední kola, benzínový motor je však přímo připojen na zadní nápravu a pohání ji, prototyp je tedy vybaven pohonem všech kol. Tříválec navíc řádně posílil na 190 koní a je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Elektrický dojezd je totožný.
Třetí prototyp je založen na větším kombi V60 (přestože na přiložené oficiální ilustraci je model C30). Díky většímu prostoru bylo možné umístit pod přední kapotu všechny komponenty, tedy spalovací motor s převodovkou (silnější tříválec s výkonem 190 koní), elektromotor a také generátor.
Všechny tři vozy mají mít dojezd přes 1000 km na jednu nádrž a do ovzduší mají vypustit kolem 50 g CO2 na kilometr jízdy. To znamená, že jejich spotřeba by se měla pohybovat pod 2,5 litru na 100 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?