Které řešení hybridních ústrojí je nejlepší se snaží zjistit ve vývojovém centru Volva. Proto vytvořili trojici prototypů s různou stavbou.
První dva prototypy jsou založeny na elektrické verzi Volva C30. Elektrické ústrojí je však doplněno o benzínový motor, který slouží jako generátor energie pro baterie. Čistě na elektřinu ujede vůz 110 kilometrů. Krátkodobý maximální výkon vepředu uloženého elektromotoru je potom 110 koní, přičemž benzínový tříválec se ukrývá vzadu a dává 60 koní.
Druhá konfigurace nabídne obdobné uspořádání komponent, ale jejich naprosto odlišné zapojení. Elektromotor i nadále pohání přední kola, benzínový motor je však přímo připojen na zadní nápravu a pohání ji, prototyp je tedy vybaven pohonem všech kol. Tříválec navíc řádně posílil na 190 koní a je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Elektrický dojezd je totožný.
Třetí prototyp je založen na větším kombi V60 (přestože na přiložené oficiální ilustraci je model C30). Díky většímu prostoru bylo možné umístit pod přední kapotu všechny komponenty, tedy spalovací motor s převodovkou (silnější tříválec s výkonem 190 koní), elektromotor a také generátor.
Všechny tři vozy mají mít dojezd přes 1000 km na jednu nádrž a do ovzduší mají vypustit kolem 50 g CO2 na kilometr jízdy. To znamená, že jejich spotřeba by se měla pohybovat pod 2,5 litru na 100 kilometrů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?