Které řešení hybridních ústrojí je nejlepší se snaží zjistit ve vývojovém centru Volva. Proto vytvořili trojici prototypů s různou stavbou.
První dva prototypy jsou založeny na elektrické verzi Volva C30. Elektrické ústrojí je však doplněno o benzínový motor, který slouží jako generátor energie pro baterie. Čistě na elektřinu ujede vůz 110 kilometrů. Krátkodobý maximální výkon vepředu uloženého elektromotoru je potom 110 koní, přičemž benzínový tříválec se ukrývá vzadu a dává 60 koní.
Druhá konfigurace nabídne obdobné uspořádání komponent, ale jejich naprosto odlišné zapojení. Elektromotor i nadále pohání přední kola, benzínový motor je však přímo připojen na zadní nápravu a pohání ji, prototyp je tedy vybaven pohonem všech kol. Tříválec navíc řádně posílil na 190 koní a je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Elektrický dojezd je totožný.
Třetí prototyp je založen na větším kombi V60 (přestože na přiložené oficiální ilustraci je model C30). Díky většímu prostoru bylo možné umístit pod přední kapotu všechny komponenty, tedy spalovací motor s převodovkou (silnější tříválec s výkonem 190 koní), elektromotor a také generátor.
Všechny tři vozy mají mít dojezd přes 1000 km na jednu nádrž a do ovzduší mají vypustit kolem 50 g CO2 na kilometr jízdy. To znamená, že jejich spotřeba by se měla pohybovat pod 2,5 litru na 100 kilometrů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?