Mesto New York rozširuje svoju automobilovú flotilu o 50 Chevroletov Volt. Nákup je súčasťou snahy o zníženie znečisťovania ovzdušia, uhlíkatých emisií a spotreby paliva.
Starosta New Yorku Michael R. Bloomberg oznámil používanie Chevroletov Volt spolu s inými elektrickými vozidlami na tlačovej konferencii v utorok, 12. júla vo Woodside Queens v New Yorku.
Chevrolet Volt sa stane prvým elektrickým vozidlom používaným v New York City Police Department, ktorý požíva aj elektrické skútre a golfové vozidlá. Volt tvorí väčšinu zo 70 nových elektrických vozidiel, ktoré začne mesto využívať popri súčasných 430 elektrických vozidlách.
„Ide o najnovšie a doteraz najväčšie pridanie elektrických vozidiel do mestskej flotily, ktorá je súčasne celonárodne najväčšou mestskou flotilou čistých vozidiel,“ povedal starosta Bloomberg vo vyhlásení pre tlač. „Budeme v tomto aj naďalej pokračovať, no musíme tiež poskytnúť obyvateľom New Yorku nástroje na nasmerovanie ich čivotom environmentálne priateľským smerom. Keď im ponúkneme príklad, ľudia sa oveľa pravdepodobnejšie rozhodnú pre elektrické vozidlá. Našou úlohou je zabezpečiť pre verejnosť fakty, ubezpečiť ich, že sa môžu sami rozhodnúť a že chcú jazdiť na elektrických vozidlách, poskytneme im potrebnú infraštruktúru. To všetko je súčasťou agendy nášho PlaNYC vytvorenia lepšieho, zelenšieho New York City."
Prvých 60 km jazdí Volt bez produkcie výfukových plynov využívajúc elektrickú energiu plne nabitých 16 kWh lithium-ionových batérií. Keď sa jeho batérie vyčerpajú, začne nebadane pracovať benzínový motor/generátor a predĺži tak dojazd o ďalších 550 km na jednu nádrž na celkový dojazd vyše 600 kilometrov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.