Mezi Ferrari a firmou New Stratos připravující supersport odkazující na legendární Lancii Stratos se rozhořel spor o použití dílů Ferrari.
Projekt nového Stratosu je ve skutečnosti "jen" komplexní přestavbou dvou modelů Ferrari, typů 360 Modena nebo modernějšího F430. Zákazník si s ohledem na cenu volí ojetý vůz a ten je mu poté přestavěn na nový Stratos.
Ferrari se však takovýto postup příliš nezamlouvá. Stratosy měla vyrábět italská továrna Pininfarina, která je ovšem na zakázkách od Ferrari závislá. Výrobu proto podmiňuje souhlasem od Ferrari, které se však zdráhá.
Vedoucím projektu už dochází trpělivost. Začínají proto pátrat po jiné firmě, která by odvedla stejně kvalitní práci, ale nebyla zároveň nikterak závislá na zakázkách od Ferrari.
Cena nového Stratosu se má pohybovat kolem 300 tisíc euro (asi 7,3 milionu korun). K tomu je nutné připočítat ještě cenu zvoleného ojetého vozu, na jehož základě bude Stratos vznikat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?