Mezi Ferrari a firmou New Stratos připravující supersport odkazující na legendární Lancii Stratos se rozhořel spor o použití dílů Ferrari.
Projekt nového Stratosu je ve skutečnosti "jen" komplexní přestavbou dvou modelů Ferrari, typů 360 Modena nebo modernějšího F430. Zákazník si s ohledem na cenu volí ojetý vůz a ten je mu poté přestavěn na nový Stratos.
Ferrari se však takovýto postup příliš nezamlouvá. Stratosy měla vyrábět italská továrna Pininfarina, která je ovšem na zakázkách od Ferrari závislá. Výrobu proto podmiňuje souhlasem od Ferrari, které se však zdráhá.
Vedoucím projektu už dochází trpělivost. Začínají proto pátrat po jiné firmě, která by odvedla stejně kvalitní práci, ale nebyla zároveň nikterak závislá na zakázkách od Ferrari.
Cena nového Stratosu se má pohybovat kolem 300 tisíc euro (asi 7,3 milionu korun). K tomu je nutné připočítat ještě cenu zvoleného ojetého vozu, na jehož základě bude Stratos vznikat.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?