Automobilka Saab se nechala slyšet, že chystá nové modelové řady. To jsou při současných krušných časech firmy velmi odvážné plány.
Poté co takříkajíc Saab utekl hrobníkovi z lopaty je prozatím z nejhoršího venku. Managementu se podařilo získat zdroje ve výši 66 milionů eur a uhradit dlužné mzdy zaměstnancům. 25 milionů poskytl investiční fond Gemini Investment Fund formou překlenovacího úvěru na 6 měsíců, 28 milionů bylo získáno prodejem nemovitostí a 13 milionů eur bylo utrženo za prodej vozů čínské společnosti Pang Da.
Momentálně vyrábí Saab 3 modelové řady, 9-3, 9-5 a 9-4X. Ty by podle nového prohlášení automobilky měli v dohledné době doplnit další tři modely - 9-1, 9-6X a 9-7. V plánu je na příští rok i nová generace už poněkud zasatralého typu 9-3.
O typu 9-1 se již mluví dlouho, mělo by jít o odpověď Saabu na prémiové hatchbacky německé provenience. Jeho podobu zatím neznáme, předpokládá se, že design vyjde ze studie 9-X Air BioHybrid (na snímcích) z roku 2008.
Dále v plánech společnosti figuruje model 9-6X, již z názvu je poznat, že by se mělo jednat o crossover. Velikostně by měl odpovídat například BMW X5 a sportovním outfitem by mohl být směrován přímo na úspěšné BMW X6.
Posledním z připravovaných typů by měla být nová vlajková loď značky - typ 9-7. Takže se nejspíš dočkáme konkurence pro luxusní manažerské sedany. Saab počítá se slušným odbytem modelu zejména na perspektivním čínském trhu.
zdroj: motorauthority.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.