Automobilka Saab se nechala slyšet, že chystá nové modelové řady. To jsou při současných krušných časech firmy velmi odvážné plány.
Poté co takříkajíc Saab utekl hrobníkovi z lopaty je prozatím z nejhoršího venku. Managementu se podařilo získat zdroje ve výši 66 milionů eur a uhradit dlužné mzdy zaměstnancům. 25 milionů poskytl investiční fond Gemini Investment Fund formou překlenovacího úvěru na 6 měsíců, 28 milionů bylo získáno prodejem nemovitostí a 13 milionů eur bylo utrženo za prodej vozů čínské společnosti Pang Da.
Momentálně vyrábí Saab 3 modelové řady, 9-3, 9-5 a 9-4X. Ty by podle nového prohlášení automobilky měli v dohledné době doplnit další tři modely - 9-1, 9-6X a 9-7. V plánu je na příští rok i nová generace už poněkud zasatralého typu 9-3.
O typu 9-1 se již mluví dlouho, mělo by jít o odpověď Saabu na prémiové hatchbacky německé provenience. Jeho podobu zatím neznáme, předpokládá se, že design vyjde ze studie 9-X Air BioHybrid (na snímcích) z roku 2008.
Dále v plánech společnosti figuruje model 9-6X, již z názvu je poznat, že by se mělo jednat o crossover. Velikostně by měl odpovídat například BMW X5 a sportovním outfitem by mohl být směrován přímo na úspěšné BMW X6.
Posledním z připravovaných typů by měla být nová vlajková loď značky - typ 9-7. Takže se nejspíš dočkáme konkurence pro luxusní manažerské sedany. Saab počítá se slušným odbytem modelu zejména na perspektivním čínském trhu.
zdroj: motorauthority.com
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?