Automobilka Saab se nechala slyšet, že chystá nové modelové řady. To jsou při současných krušných časech firmy velmi odvážné plány.
Poté co takříkajíc Saab utekl hrobníkovi z lopaty je prozatím z nejhoršího venku. Managementu se podařilo získat zdroje ve výši 66 milionů eur a uhradit dlužné mzdy zaměstnancům. 25 milionů poskytl investiční fond Gemini Investment Fund formou překlenovacího úvěru na 6 měsíců, 28 milionů bylo získáno prodejem nemovitostí a 13 milionů eur bylo utrženo za prodej vozů čínské společnosti Pang Da.
Momentálně vyrábí Saab 3 modelové řady, 9-3, 9-5 a 9-4X. Ty by podle nového prohlášení automobilky měli v dohledné době doplnit další tři modely - 9-1, 9-6X a 9-7. V plánu je na příští rok i nová generace už poněkud zasatralého typu 9-3.
O typu 9-1 se již mluví dlouho, mělo by jít o odpověď Saabu na prémiové hatchbacky německé provenience. Jeho podobu zatím neznáme, předpokládá se, že design vyjde ze studie 9-X Air BioHybrid (na snímcích) z roku 2008.
Dále v plánech společnosti figuruje model 9-6X, již z názvu je poznat, že by se mělo jednat o crossover. Velikostně by měl odpovídat například BMW X5 a sportovním outfitem by mohl být směrován přímo na úspěšné BMW X6.
Posledním z připravovaných typů by měla být nová vlajková loď značky - typ 9-7. Takže se nejspíš dočkáme konkurence pro luxusní manažerské sedany. Saab počítá se slušným odbytem modelu zejména na perspektivním čínském trhu.
zdroj: motorauthority.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?