Automobilka Saab se nechala slyšet, že chystá nové modelové řady. To jsou při současných krušných časech firmy velmi odvážné plány.
Poté co takříkajíc Saab utekl hrobníkovi z lopaty je prozatím z nejhoršího venku. Managementu se podařilo získat zdroje ve výši 66 milionů eur a uhradit dlužné mzdy zaměstnancům. 25 milionů poskytl investiční fond Gemini Investment Fund formou překlenovacího úvěru na 6 měsíců, 28 milionů bylo získáno prodejem nemovitostí a 13 milionů eur bylo utrženo za prodej vozů čínské společnosti Pang Da.
Momentálně vyrábí Saab 3 modelové řady, 9-3, 9-5 a 9-4X. Ty by podle nového prohlášení automobilky měli v dohledné době doplnit další tři modely - 9-1, 9-6X a 9-7. V plánu je na příští rok i nová generace už poněkud zasatralého typu 9-3.
O typu 9-1 se již mluví dlouho, mělo by jít o odpověď Saabu na prémiové hatchbacky německé provenience. Jeho podobu zatím neznáme, předpokládá se, že design vyjde ze studie 9-X Air BioHybrid (na snímcích) z roku 2008.
Dále v plánech společnosti figuruje model 9-6X, již z názvu je poznat, že by se mělo jednat o crossover. Velikostně by měl odpovídat například BMW X5 a sportovním outfitem by mohl být směrován přímo na úspěšné BMW X6.
Posledním z připravovaných typů by měla být nová vlajková loď značky - typ 9-7. Takže se nejspíš dočkáme konkurence pro luxusní manažerské sedany. Saab počítá se slušným odbytem modelu zejména na perspektivním čínském trhu.
zdroj: motorauthority.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?