Pod kapotu Nissanu Micra sa onedlho nasťahuje maloobjemový agregát dopovaný kompresorom. Jeho výkon bude dosahovať 98 k (72 kW).
Mestský Nissan Micra je na našom trhu približne pol roka. Pri jeho uvedení na trh s atmosférickým trojvalcom 1,2 12V (59 kW/80 k, 110 Nm) výrobca sľuboval skorý príchod preplňovanej verzie s výkonom okolo 100 konských síl. Je to tu, Nissan zverejnil parametre motora 1,2 DIG-S.
Dôležitými parametrami nového motora sú maximálny výkon 98 k (72 kW) pri 5600 min-1 a krútiaci moment 142 Nm pri 4400 min-1. Poteší údaj o priemernej spotrebe 4,1 l/100 km s manuálnou, a 5,0 l/100 km s automatom CVT. Malá Micra s novým agregátom zrýchli na stovku za 11,3 s (resp. 11,9 s s prevodovkou CVT), čo je oproti atmosférickému motoru o 2,4 s (resp. 2,6 s) menej. Nissan Micra s novým motorom sa dostane do predaja ešte v tomto roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.