Pod kapotu Nissanu Micra sa onedlho nasťahuje maloobjemový agregát dopovaný kompresorom. Jeho výkon bude dosahovať 98 k (72 kW).
Mestský Nissan Micra je na našom trhu približne pol roka. Pri jeho uvedení na trh s atmosférickým trojvalcom 1,2 12V (59 kW/80 k, 110 Nm) výrobca sľuboval skorý príchod preplňovanej verzie s výkonom okolo 100 konských síl. Je to tu, Nissan zverejnil parametre motora 1,2 DIG-S.
Dôležitými parametrami nového motora sú maximálny výkon 98 k (72 kW) pri 5600 min-1 a krútiaci moment 142 Nm pri 4400 min-1. Poteší údaj o priemernej spotrebe 4,1 l/100 km s manuálnou, a 5,0 l/100 km s automatom CVT. Malá Micra s novým agregátom zrýchli na stovku za 11,3 s (resp. 11,9 s s prevodovkou CVT), čo je oproti atmosférickému motoru o 2,4 s (resp. 2,6 s) menej. Nissan Micra s novým motorom sa dostane do predaja ešte v tomto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?