Pod kapotu Nissanu Micra sa onedlho nasťahuje maloobjemový agregát dopovaný kompresorom. Jeho výkon bude dosahovať 98 k (72 kW).
Mestský Nissan Micra je na našom trhu približne pol roka. Pri jeho uvedení na trh s atmosférickým trojvalcom 1,2 12V (59 kW/80 k, 110 Nm) výrobca sľuboval skorý príchod preplňovanej verzie s výkonom okolo 100 konských síl. Je to tu, Nissan zverejnil parametre motora 1,2 DIG-S.
Dôležitými parametrami nového motora sú maximálny výkon 98 k (72 kW) pri 5600 min-1 a krútiaci moment 142 Nm pri 4400 min-1. Poteší údaj o priemernej spotrebe 4,1 l/100 km s manuálnou, a 5,0 l/100 km s automatom CVT. Malá Micra s novým agregátom zrýchli na stovku za 11,3 s (resp. 11,9 s s prevodovkou CVT), čo je oproti atmosférickému motoru o 2,4 s (resp. 2,6 s) menej. Nissan Micra s novým motorom sa dostane do predaja ešte v tomto roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?