Magazín evo.co.uk uveřejnil první reálné snímky rychlostního speciálu pro závod Utah Speed Week postavené na základu Škody Octavia RS.
O nejrychlejší škodovce psal Marek ZDE. Měla by generovat výkon 600 koní a dokázat se na solné pláni v Utahu rozjet až na 320 km/h. Motor vyladila specializovaná firma Revo, karoserie je řádně vyztužena masivním trubkovým rámem.
Za účastí v závodě stojí britský dovozce škodovky. Za volantem Octavie se objeví redaktor časopisu Evo Richard Meaden. Závod se uskuteční mezi 14.-17. srpnem. Rekord trati vytvořený vozem Trust SSC 1228 km/h jistě Octavia nedosáhne ale účast v závodě je dobrou marketingovou akcí a oslavou 10 let prodeje sportovní varianty Octavie.
Závod byl zachycen mimojiné ve snímku The Worlds Fastest Indian z roku 2005, ten vypráví příběh Burta Munroa z roku 1969 závodícího na motocyklu Indian.
zdroj: evo.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.