Magazín evo.co.uk uveřejnil první reálné snímky rychlostního speciálu pro závod Utah Speed Week postavené na základu Škody Octavia RS.
O nejrychlejší škodovce psal Marek ZDE. Měla by generovat výkon 600 koní a dokázat se na solné pláni v Utahu rozjet až na 320 km/h. Motor vyladila specializovaná firma Revo, karoserie je řádně vyztužena masivním trubkovým rámem.
Za účastí v závodě stojí britský dovozce škodovky. Za volantem Octavie se objeví redaktor časopisu Evo Richard Meaden. Závod se uskuteční mezi 14.-17. srpnem. Rekord trati vytvořený vozem Trust SSC 1228 km/h jistě Octavia nedosáhne ale účast v závodě je dobrou marketingovou akcí a oslavou 10 let prodeje sportovní varianty Octavie.
Závod byl zachycen mimojiné ve snímku The Worlds Fastest Indian z roku 2005, ten vypráví příběh Burta Munroa z roku 1969 závodícího na motocyklu Indian.
zdroj: evo.co.uk
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?