Lego se společně s Mercedesem rozhodlo oslavit 60 let jednoho z nejfantastičtějších užitkových vozidel na světě. Unimog se zkrátka stal legendou.
V terénu dokáže téměř cokoliv, na obřích kolech ho každý bezpečně pozná a je možné na něj nainstalovat bezpočet nástaveb. Unimog.
Původně měl být vyvinut pro zemědělství. Traktory byly příliš jednoúčelné, proto bylo vyvinuto vozidlo splňující přísné terénní nároky, ale také velkou variabilitu. Jedním z typických znaků Unimogů je dodnes kabina posunutá co nejvíce dopředu. Docílilo se tak maximálně dlouhé ložné plochy.
První Unimogy vyráběla ještě firma Gebrüder Boehringer od roku 1948, o tři roky později však výrobu koupila značka Mercedes a začala psát legendu. Unimogů se v historii vyrobila celá řada a vyrábí se dodnes. Všem byla společná původní myšlenka kompaktní kabiny, skvělého průjezdu terénem a variability. Unimogy tak mohou čistit naše chodníky, pluhovat silnice a zároveň jezdit jako doprovodná vozidla na Dakaru nebo fungovat jako posunovací stroje na železnici.
Model od společnosti Lego poměrně věrně kopíruje vzhled současného Unimogu. A nejen vzhled, také funkci. V modýlku najdeme také věrně vytvarovaný motor s funkčními písty a klikovou hřídelí. Lego Unimogu je vybaveno také drapákem na rameni, které je možno pneumaticky ovládat.
Zmenšenina v měřítku 1:13 nebude z nejlevnějších, obchody si za ni naúčtují asi 190 euro (4650 Kč).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?