Lego se společně s Mercedesem rozhodlo oslavit 60 let jednoho z nejfantastičtějších užitkových vozidel na světě. Unimog se zkrátka stal legendou.
V terénu dokáže téměř cokoliv, na obřích kolech ho každý bezpečně pozná a je možné na něj nainstalovat bezpočet nástaveb. Unimog.
Původně měl být vyvinut pro zemědělství. Traktory byly příliš jednoúčelné, proto bylo vyvinuto vozidlo splňující přísné terénní nároky, ale také velkou variabilitu. Jedním z typických znaků Unimogů je dodnes kabina posunutá co nejvíce dopředu. Docílilo se tak maximálně dlouhé ložné plochy.
První Unimogy vyráběla ještě firma Gebrüder Boehringer od roku 1948, o tři roky později však výrobu koupila značka Mercedes a začala psát legendu. Unimogů se v historii vyrobila celá řada a vyrábí se dodnes. Všem byla společná původní myšlenka kompaktní kabiny, skvělého průjezdu terénem a variability. Unimogy tak mohou čistit naše chodníky, pluhovat silnice a zároveň jezdit jako doprovodná vozidla na Dakaru nebo fungovat jako posunovací stroje na železnici.
Model od společnosti Lego poměrně věrně kopíruje vzhled současného Unimogu. A nejen vzhled, také funkci. V modýlku najdeme také věrně vytvarovaný motor s funkčními písty a klikovou hřídelí. Lego Unimogu je vybaveno také drapákem na rameni, které je možno pneumaticky ovládat.
Zmenšenina v měřítku 1:13 nebude z nejlevnějších, obchody si za ni naúčtují asi 190 euro (4650 Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.