Již výhledově se dočkáme tří nových roadsterů u automobilek koncernu VW. Bude se jednat o Audi R4, Volkswagen BlueSport a Porsche prozatím označované jako Baby Boxster (doufám, že chlapi ze Stutggartu jméno ještě změní).
Přestože tyto vozy budou postaveny na podobné platformě, chce každý z nich chce oslovit jiné spektrum zákazníků, kteří by neměli v designu, jak exteriéru tak interiéru poznat významnější podobu mezi těmito vozy.
Co se exteriéru týče. Audi sází na techno vzhled a očekává se, že linie použité u R4 budou předlohou novému modelu R8. Porsche se určitými prvky designu vrací ke svému úspěšnému modelu z padesátých let - 550 Spyder. VW BlueSport bude podle přední masky mít největší podobu s VW Scirocco.
Interiéry vozů se budou od sebe lišit v nejmenších detailech, stejně jako se to podařilo v modelech SUV - Touareg, Q7 a Cayenne.
Pod kapoty si koncernoví bratranci také nic půjčovat nebudou. Audi má svůj vůz má vybavit 2.0 litrovým čtyřválcem a 2.5 litrovým pětiválcem, oba vybavené turbem. Porsche na motoru ještě pracuje, mělo by se jednat o čtyřválcový 2.0, který ve své nejvýkonnější variantě, doplněný dvěma turby, má být schopný výkonu 380 koní. Volswagen znající svou pozici, na trhu nabídne nejekonomičtější motory. Základní pohonnou jednotkou by měla být turbem přeplňovaná 1.4, schopná vyprodukovat 170 koní.
Cenovky vozu budou také reflektovat postavení automobilek na trhu. Audi se pokusí vejít do segmentu, který se již pár let zpátky, díky BMW Z3 stal dominantou Mnichovského výrobce. Porsche nacení svůj roadster pod cenu nového Boxsteru a VW bude cenově rivalizovat s Mazdou MX-5.
Takže to vypadá, že se máme na co těšit. Další nové, sportovní modely od prémiových automobilek. Otázkou zůstává jestli si do těchto sportovních modelů, hlavně v případě Volswagenu, nenajdou také cestu vznětové agregáty. Což je asi noční můra všech skalních nadšenců roadsterů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?