Již výhledově se dočkáme tří nových roadsterů u automobilek koncernu VW. Bude se jednat o Audi R4, Volkswagen BlueSport a Porsche prozatím označované jako Baby Boxster (doufám, že chlapi ze Stutggartu jméno ještě změní).
Přestože tyto vozy budou postaveny na podobné platformě, chce každý z nich chce oslovit jiné spektrum zákazníků, kteří by neměli v designu, jak exteriéru tak interiéru poznat významnější podobu mezi těmito vozy.
Co se exteriéru týče. Audi sází na techno vzhled a očekává se, že linie použité u R4 budou předlohou novému modelu R8. Porsche se určitými prvky designu vrací ke svému úspěšnému modelu z padesátých let - 550 Spyder. VW BlueSport bude podle přední masky mít největší podobu s VW Scirocco.
Interiéry vozů se budou od sebe lišit v nejmenších detailech, stejně jako se to podařilo v modelech SUV - Touareg, Q7 a Cayenne.
Pod kapoty si koncernoví bratranci také nic půjčovat nebudou. Audi má svůj vůz má vybavit 2.0 litrovým čtyřválcem a 2.5 litrovým pětiválcem, oba vybavené turbem. Porsche na motoru ještě pracuje, mělo by se jednat o čtyřválcový 2.0, který ve své nejvýkonnější variantě, doplněný dvěma turby, má být schopný výkonu 380 koní. Volswagen znající svou pozici, na trhu nabídne nejekonomičtější motory. Základní pohonnou jednotkou by měla být turbem přeplňovaná 1.4, schopná vyprodukovat 170 koní.
Cenovky vozu budou také reflektovat postavení automobilek na trhu. Audi se pokusí vejít do segmentu, který se již pár let zpátky, díky BMW Z3 stal dominantou Mnichovského výrobce. Porsche nacení svůj roadster pod cenu nového Boxsteru a VW bude cenově rivalizovat s Mazdou MX-5.
Takže to vypadá, že se máme na co těšit. Další nové, sportovní modely od prémiových automobilek. Otázkou zůstává jestli si do těchto sportovních modelů, hlavně v případě Volswagenu, nenajdou také cestu vznětové agregáty. Což je asi noční můra všech skalních nadšenců roadsterů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.