Autosalon v Brně je tradičně největší autoudálostí dostupnou v naší zemi. Tradiční akce se nyní koná každý rok, nabídne některé zajímavé expozice a pro třetinu řidičů i vstup zdarma.
Brněnský autosalon se letos nově nekoná po dvou letech, ale loni byl přidružen k užitkovému Autotecu, se kterým se dosud střídal. Letošek je však lichým rokem a ten tradičně patří výlučně Autosalonu. Nebude se však konat sám, zároveň s ním si do brněnských výstavních hal najde cestu také druhý ročník Classic Show Brno. To je prodejní výstava historických vozidel, náhradních dílů a všeho okolo, tradičně je zde k vidění mnoho klasických krásek.
Hlavním lákadlem výstavy bude asi nejnovější koncept Škody, Vision D. Představili jsme ho již při jeho jarní premiéře. Škoda v Brně ukáže také své speciální edice Fabie, Roomsteru či Yetiho.
Škoda také s pořadateli Autosalonu smluvila, podobně jako minule, zajímavou akci. Kdo přijde v sobotu 4.6. na výstaviště a ukáže klíče od vozu Škoda, má vstup zdarma.
Své aktuální modely přijede prezentovat plejáda nejvýznamnějších značek, kromě Škody také Ford, Volkswagen, Hyundai, Kia, Peugeot či Opel. Z méně notoricky známých značek se ukáže například tuzemský výrobce zajímavých sporťáků Kaipan.
Autosalon v Brně probíhá od 3.6, kdy je odborný den se zvýšeným vstupným. Další den navazuje běžná výstava pro širokou veřejnost, která končí 9.6. Otevřeno je vždy od 9 do 18 hodin, jen poslední den je ukončen o hodinu dříve.
Vstupné činí 150 korun na dospělého, 120 korun na studenta, důchodce, nebo také dospělého, který se předem registruje na webovém formuláři.
Více informací na stránkách brněnského výstaviště.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?