V Praze nemá kdo zkoušet mladé řidiče, tři čtvrtiny komisařů jsou za mřížemi

Marek Litzman, 20. května 2011, 12:09 Google+

Za zatčení téměř celého oddělení zkušebních komisařů v Praze nyní nemá kdo zkoušet mladé řidiče. Co s tím?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Autoškola

Autoškola | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V minulých dnech v přívalu jiných zpráv trochu zanikla informace o tom, že policie stíhá tři čtvrtiny zkušebních komisařů pražského magistrátu za braní úplatků. Vysloužit si řidičský průkaz bylo podle Policie možné nejen dobrou jízdou, ale také několikatisícovým příspěvkem do kapsy magistrátního úředníka.

Rozsáhlou korupci nechť řeší Policie, litovat lze ovšem ty, kteří autoškolu právě absolvují. Z původních 19 komisařů zůstalo na svobodě jen 5 a ti nyní nestíhají. Nastává navíc léto, což je pro autoškoly nejproblematičtější doba, kdy, alespoň dle vyjádření samotných autoškol, komisaři nestíhali ani v plném počtu.

Zákon ukládá, že zkouška má být vykonána do 15 dní od absolvování výcviku, na druhou stranu však neukládá žádné sankce za překročení lhůty, takže největším problémem je to, že řidič, který nemůže legálně cvičit jinde, než v autoškole, vypadne z kondice a u zkoušky má potom horší pozici. Hůře jsou na tom ale ti, kteří zkoušku opakují. Zde je jasně stanovená nepřekročitelná lhůta půl roku, poté musí celý výcvik absolvovat znova.

Pražský magistrát nyní musí situaci narychlo řešit. Pravděpodobně se proto pokusí povolat zpět již penzionované úředníky, několik pracovních sil by také rád dočasně získal z jiných míst republiky. Nábor a patřičné zaškolení nové pracovní síly je otázkou několika měsíců.

Ministerstvo dopravy si slibuje, že úplatkářství by mohlo částečně vyřešit satelitní sledování vozidel. To nicméně zafunguje jen na případy, kdy zkoušený vůbec neopustí stanovště a to pravděpodobně nebude ten nejběžnější případ. Samotnou techniku jízdy už satelit odhalí jen stěží.

Vytisknout

Diskuze: V Praze nemá kdo zkoušet mladé řidiče, tři čtvrtiny komisařů jsou za mřížemi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

56

VIDEO: Ken Block opět roztáčí kola

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud