Za zatčení téměř celého oddělení zkušebních komisařů v Praze nyní nemá kdo zkoušet mladé řidiče. Co s tím?
V minulých dnech v přívalu jiných zpráv trochu zanikla informace o tom, že policie stíhá tři čtvrtiny zkušebních komisařů pražského magistrátu za braní úplatků. Vysloužit si řidičský průkaz bylo podle Policie možné nejen dobrou jízdou, ale také několikatisícovým příspěvkem do kapsy magistrátního úředníka.
Rozsáhlou korupci nechť řeší Policie, litovat lze ovšem ty, kteří autoškolu právě absolvují. Z původních 19 komisařů zůstalo na svobodě jen 5 a ti nyní nestíhají. Nastává navíc léto, což je pro autoškoly nejproblematičtější doba, kdy, alespoň dle vyjádření samotných autoškol, komisaři nestíhali ani v plném počtu.
Zákon ukládá, že zkouška má být vykonána do 15 dní od absolvování výcviku, na druhou stranu však neukládá žádné sankce za překročení lhůty, takže největším problémem je to, že řidič, který nemůže legálně cvičit jinde, než v autoškole, vypadne z kondice a u zkoušky má potom horší pozici. Hůře jsou na tom ale ti, kteří zkoušku opakují. Zde je jasně stanovená nepřekročitelná lhůta půl roku, poté musí celý výcvik absolvovat znova.
Pražský magistrát nyní musí situaci narychlo řešit. Pravděpodobně se proto pokusí povolat zpět již penzionované úředníky, několik pracovních sil by také rád dočasně získal z jiných míst republiky. Nábor a patřičné zaškolení nové pracovní síly je otázkou několika měsíců.
Ministerstvo dopravy si slibuje, že úplatkářství by mohlo částečně vyřešit satelitní sledování vozidel. To nicméně zafunguje jen na případy, kdy zkoušený vůbec neopustí stanovště a to pravděpodobně nebude ten nejběžnější případ. Samotnou techniku jízdy už satelit odhalí jen stěží.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.