Zdá se to jako nesmysl ale v jedné garáži ve Švédsku dali takovémuto monstru šanci vzniknout. Vzniklo to tak, že měli havarovaného Vipera a rozhodli se jeho pohonou jednotku netradičně využít. No a když to bylo ve Švédsku tak se implantace so Saabu přímo nabízela.
Ze snímků zveřejněných na fóru zatzy.com je patrné, že tuto přestavbu provedli komplexně a dali si záležet. Jmenuje se celým názvem: Saab 9-3 SRT-10 MegaPower. Myšlenka nacpat 8,4 litrový desetiválec pod kapotu Saabu 9-3 Combi je hodně šílená. Ale oni si s tím poradili. Na první pohled by asi zmíněný agregát v rodinném kombíku hledal málokdo. Že tady něco nehraje vytušíte jen podle významně rozšířených blatníků a použití poněkud širších pneumatik, než je u těchto Saabů obvyklé. Celé dílo je nalakováno do matné šedi evokující spíše stíhačky Grippen.
Nějaké výkonostní parametry tvůrci bohužel neudali. Ze snímků je vidět, že motor s převodovkou výrazně zasahují do prostoru kabiny. To je vzhledem k tomu, že do "devět-trojky" se v sérii montuje nejvýše vidlicový šestiválec, zcela pochopitelné.
Upravena, tedy vyztužena byla karoserie a výraznými úpravami prošly i obě nápravy. Z dárcovského Viperu byly mimo motoru a převodovky použity ještě tlumiče, řízení a systémy elektroniky. Takže ve výsledku auto vypadá jako Saab, ale mnoho společného s ním nemá. Vše bylo ručně a na míru upraveno, tak aby vzniklé vozidlo bylo schopné výkon desetiválce přenést na silnici.
zdroj: zatzy.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?