Zdá se to jako nesmysl ale v jedné garáži ve Švédsku dali takovémuto monstru šanci vzniknout. Vzniklo to tak, že měli havarovaného Vipera a rozhodli se jeho pohonou jednotku netradičně využít. No a když to bylo ve Švédsku tak se implantace so Saabu přímo nabízela.
Ze snímků zveřejněných na fóru zatzy.com je patrné, že tuto přestavbu provedli komplexně a dali si záležet. Jmenuje se celým názvem: Saab 9-3 SRT-10 MegaPower. Myšlenka nacpat 8,4 litrový desetiválec pod kapotu Saabu 9-3 Combi je hodně šílená. Ale oni si s tím poradili. Na první pohled by asi zmíněný agregát v rodinném kombíku hledal málokdo. Že tady něco nehraje vytušíte jen podle významně rozšířených blatníků a použití poněkud širších pneumatik, než je u těchto Saabů obvyklé. Celé dílo je nalakováno do matné šedi evokující spíše stíhačky Grippen.
Nějaké výkonostní parametry tvůrci bohužel neudali. Ze snímků je vidět, že motor s převodovkou výrazně zasahují do prostoru kabiny. To je vzhledem k tomu, že do "devět-trojky" se v sérii montuje nejvýše vidlicový šestiválec, zcela pochopitelné.
Upravena, tedy vyztužena byla karoserie a výraznými úpravami prošly i obě nápravy. Z dárcovského Viperu byly mimo motoru a převodovky použity ještě tlumiče, řízení a systémy elektroniky. Takže ve výsledku auto vypadá jako Saab, ale mnoho společného s ním nemá. Vše bylo ručně a na míru upraveno, tak aby vzniklé vozidlo bylo schopné výkon desetiválce přenést na silnici.
zdroj: zatzy.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?