Mnohé značky zvažují výrobu navigace, která by promítala data přímo do reálného prostředí. Pioneer je, zdá se, první.
V blízké budoucnosti již při příchodu auta nebudeme muset jen zasadit telefon do nabíječky, spárovat ho s bluetooth handsfree a zasadit navigaci do své kolébky. přibude další krok, totiž usazení videokamery na své místo.
Přesně takto totiž funguje navigace AVIC-VH09. Tedy téměř, tento konkrétní kousek je ve skutečnosti vestavěnou navigací, která nahradí autorádio a vše zobrazuje na svém výsuvném displeji. Kamera umístěná někde poblíž zpětného zrcátka snímá cestu před vozidlem a na velkém, sedmipalcovém displeji ukazuje pokyny zasazené přímo do reálného obrazu, jak jej řidič vidí před sebou. Boční část je nicméně stále vyhrazena klasické mapě.
Navigace navíc nabízí snad úplně všechno, co jen může. Mimo obvyklé bezdrátové konektivity také čtečku USB disků a SD karet a pro jistotu také CD a DVD mechaniku.
Chtěl bych říci, kdy se tohoto stroje dočkáme i u nás. Bohužel, my se jej nedočkáme, tento výrobek je určen jen pro Japonsko. Nicméně je patrné, že podobná technologie existuje a časem se jí určitě dočká i Evropa. A cenu je snad lepší ani nevědět, tento zajímavý stroj vyjde na lidových 65 tisíc korun.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?