Mnohé značky zvažují výrobu navigace, která by promítala data přímo do reálného prostředí. Pioneer je, zdá se, první.
V blízké budoucnosti již při příchodu auta nebudeme muset jen zasadit telefon do nabíječky, spárovat ho s bluetooth handsfree a zasadit navigaci do své kolébky. přibude další krok, totiž usazení videokamery na své místo.
Přesně takto totiž funguje navigace AVIC-VH09. Tedy téměř, tento konkrétní kousek je ve skutečnosti vestavěnou navigací, která nahradí autorádio a vše zobrazuje na svém výsuvném displeji. Kamera umístěná někde poblíž zpětného zrcátka snímá cestu před vozidlem a na velkém, sedmipalcovém displeji ukazuje pokyny zasazené přímo do reálného obrazu, jak jej řidič vidí před sebou. Boční část je nicméně stále vyhrazena klasické mapě.
Navigace navíc nabízí snad úplně všechno, co jen může. Mimo obvyklé bezdrátové konektivity také čtečku USB disků a SD karet a pro jistotu také CD a DVD mechaniku.
Chtěl bych říci, kdy se tohoto stroje dočkáme i u nás. Bohužel, my se jej nedočkáme, tento výrobek je určen jen pro Japonsko. Nicméně je patrné, že podobná technologie existuje a časem se jí určitě dočká i Evropa. A cenu je snad lepší ani nevědět, tento zajímavý stroj vyjde na lidových 65 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?