Mnohé značky zvažují výrobu navigace, která by promítala data přímo do reálného prostředí. Pioneer je, zdá se, první.
V blízké budoucnosti již při příchodu auta nebudeme muset jen zasadit telefon do nabíječky, spárovat ho s bluetooth handsfree a zasadit navigaci do své kolébky. přibude další krok, totiž usazení videokamery na své místo.
Přesně takto totiž funguje navigace AVIC-VH09. Tedy téměř, tento konkrétní kousek je ve skutečnosti vestavěnou navigací, která nahradí autorádio a vše zobrazuje na svém výsuvném displeji. Kamera umístěná někde poblíž zpětného zrcátka snímá cestu před vozidlem a na velkém, sedmipalcovém displeji ukazuje pokyny zasazené přímo do reálného obrazu, jak jej řidič vidí před sebou. Boční část je nicméně stále vyhrazena klasické mapě.
Navigace navíc nabízí snad úplně všechno, co jen může. Mimo obvyklé bezdrátové konektivity také čtečku USB disků a SD karet a pro jistotu také CD a DVD mechaniku.
Chtěl bych říci, kdy se tohoto stroje dočkáme i u nás. Bohužel, my se jej nedočkáme, tento výrobek je určen jen pro Japonsko. Nicméně je patrné, že podobná technologie existuje a časem se jí určitě dočká i Evropa. A cenu je snad lepší ani nevědět, tento zajímavý stroj vyjde na lidových 65 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.