Mnohé značky zvažují výrobu navigace, která by promítala data přímo do reálného prostředí. Pioneer je, zdá se, první.
V blízké budoucnosti již při příchodu auta nebudeme muset jen zasadit telefon do nabíječky, spárovat ho s bluetooth handsfree a zasadit navigaci do své kolébky. přibude další krok, totiž usazení videokamery na své místo.
Přesně takto totiž funguje navigace AVIC-VH09. Tedy téměř, tento konkrétní kousek je ve skutečnosti vestavěnou navigací, která nahradí autorádio a vše zobrazuje na svém výsuvném displeji. Kamera umístěná někde poblíž zpětného zrcátka snímá cestu před vozidlem a na velkém, sedmipalcovém displeji ukazuje pokyny zasazené přímo do reálného obrazu, jak jej řidič vidí před sebou. Boční část je nicméně stále vyhrazena klasické mapě.
Navigace navíc nabízí snad úplně všechno, co jen může. Mimo obvyklé bezdrátové konektivity také čtečku USB disků a SD karet a pro jistotu také CD a DVD mechaniku.
Chtěl bych říci, kdy se tohoto stroje dočkáme i u nás. Bohužel, my se jej nedočkáme, tento výrobek je určen jen pro Japonsko. Nicméně je patrné, že podobná technologie existuje a časem se jí určitě dočká i Evropa. A cenu je snad lepší ani nevědět, tento zajímavý stroj vyjde na lidových 65 tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.