Svoji elektrickou verzi už dostal i Land Rover Defender. Ekohorečka se nicméně do končin této legendy zatím nedostala, elektropohon tu má přísně praktické využití.
Elektromobil odvozený z Defenderu byl sestrojen pro safari na jihu Afriky. Elektrický pohon byl užit z ryze praktického důvodu, je totiž tišší než obvyklý naftový motor a tím pádem i méně plaší zvěř. Návštěvníci si tak mohou dosytosti užít výhled na přírodu.
Speciál odvozený z krátké verze Land Roveru má sice nepříliš dlouhý dojezd 80 km, pro účely safari to ale bohatě stačí, obvyklá trasa je asi třetinová. Terénní schopnosti vozu jsou otestovány a mají být srovnatelné s běžným "lanďákem." Maximální rychlost dosahuje pro terén dostatečných 60 km/h. Při vyšších rychlostech už by stejně byla otevřená kabina nepříjemná.
Interiér je kompletně přestavený, zmizela střecha, takže osmici pasažérů nic nebrání v dokonalém výhledu. Nainstalována jsou sedadla, která se směrem dozadu zvyšují, aby bylo možné pohodlně vidět přes ostatní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?