Svoji elektrickou verzi už dostal i Land Rover Defender. Ekohorečka se nicméně do končin této legendy zatím nedostala, elektropohon tu má přísně praktické využití.
Elektromobil odvozený z Defenderu byl sestrojen pro safari na jihu Afriky. Elektrický pohon byl užit z ryze praktického důvodu, je totiž tišší než obvyklý naftový motor a tím pádem i méně plaší zvěř. Návštěvníci si tak mohou dosytosti užít výhled na přírodu.
Speciál odvozený z krátké verze Land Roveru má sice nepříliš dlouhý dojezd 80 km, pro účely safari to ale bohatě stačí, obvyklá trasa je asi třetinová. Terénní schopnosti vozu jsou otestovány a mají být srovnatelné s běžným "lanďákem." Maximální rychlost dosahuje pro terén dostatečných 60 km/h. Při vyšších rychlostech už by stejně byla otevřená kabina nepříjemná.
Interiér je kompletně přestavený, zmizela střecha, takže osmici pasažérů nic nebrání v dokonalém výhledu. Nainstalována jsou sedadla, která se směrem dozadu zvyšují, aby bylo možné pohodlně vidět přes ostatní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?