Volkswagen představil opancéřovanou verzi svého malého sedanu Bora, u nás známého spíše jako Jetta minulé generace. Je určen pro Mexiko.
Některé části Mexika nejsou vůbec bezpečným místem k životu. Zuří zde válka drogových kartelů a vraždy a únosy jsou zde běžnou realitou života. Není potom divu, že mnozí zákazníci se mohou poohlížet po vozech, které je mohou alespoň částečně ochránit. Volkswagen vychází kupujícím vstříc.
Vzala svůj oblíbený sedan Jetta (v tamních končinách známý jako Bora) a dovybavila ho několika sty kilogramy dodatečného pancíře. Neprůstřelná okna, ocelové a kevlarové výztuhy v karoserii slouží k ochraně pasažérů a měly by vydržet útoku menších střelných zbraní. Pneumatiky jsou schopny jízdy i po průstřelu.
Sedan, jehož hmotnost je 1720 kilo, je poháněn známým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 200 koní.
Cena bezpečného vozu je asi 1,2 milionu korun.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?