Volkswagen představil opancéřovanou verzi svého malého sedanu Bora, u nás známého spíše jako Jetta minulé generace. Je určen pro Mexiko.
Některé části Mexika nejsou vůbec bezpečným místem k životu. Zuří zde válka drogových kartelů a vraždy a únosy jsou zde běžnou realitou života. Není potom divu, že mnozí zákazníci se mohou poohlížet po vozech, které je mohou alespoň částečně ochránit. Volkswagen vychází kupujícím vstříc.
Vzala svůj oblíbený sedan Jetta (v tamních končinách známý jako Bora) a dovybavila ho několika sty kilogramy dodatečného pancíře. Neprůstřelná okna, ocelové a kevlarové výztuhy v karoserii slouží k ochraně pasažérů a měly by vydržet útoku menších střelných zbraní. Pneumatiky jsou schopny jízdy i po průstřelu.
Sedan, jehož hmotnost je 1720 kilo, je poháněn známým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 200 koní.
Cena bezpečného vozu je asi 1,2 milionu korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?