Volkswagen představil opancéřovanou verzi svého malého sedanu Bora, u nás známého spíše jako Jetta minulé generace. Je určen pro Mexiko.
Některé části Mexika nejsou vůbec bezpečným místem k životu. Zuří zde válka drogových kartelů a vraždy a únosy jsou zde běžnou realitou života. Není potom divu, že mnozí zákazníci se mohou poohlížet po vozech, které je mohou alespoň částečně ochránit. Volkswagen vychází kupujícím vstříc.
Vzala svůj oblíbený sedan Jetta (v tamních končinách známý jako Bora) a dovybavila ho několika sty kilogramy dodatečného pancíře. Neprůstřelná okna, ocelové a kevlarové výztuhy v karoserii slouží k ochraně pasažérů a měly by vydržet útoku menších střelných zbraní. Pneumatiky jsou schopny jízdy i po průstřelu.
Sedan, jehož hmotnost je 1720 kilo, je poháněn známým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 200 koní.
Cena bezpečného vozu je asi 1,2 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?