Francúzska automobilka Renault konečne predstaví nástupcu konštrukčne staršieho naftového agregátu 1,9 dCi novinkou 1,6 dCi.
Automobilka Renault čoskoro začne montovať do svojich najnovších modelov nástupcu konštrukčne staršieho vznetového agregátu 1,9 dCi. Moderná novinka bude tradične využívať „downsizing“, zdvihový objem bude oproti predchodcovi o tri decilitre nižší.
Agregát 1,6 dCi bude v porovnaní s predchodcom 1,9 dCi vybavený 16-ventilovou technikou, bude produkovať rovnaký výkon (96 kW/130 k) a vyšší krútiaci moment (320 Nm vs. 300 Nm). Pohotovostná hmotnosť vozidla by mala ostať na rovnakej úrovni, rovnako aj maximálna rýchlosť. Výrazné zlepšenie však zaznamenáva priemerná spotreba, v prípade minivanu Renault Scénic len 4,5 l/100 km. Dosiahnutou spotrebou, ktorá je oproti predchodcovi o rovný liter nižšia, sa Scénic zaraďuje medzi najúspornejšie vozidlá svojej kategórie. Samozrejmosťou je splnenie emisnej normy Euro 5.
Nový agregát 1,6 dCi bude mať premiéru v spomínanom minivane Renault Scénic/Grand Scénic, pre ktorý platia vyššie spomínané údaje. Neskôr sa rozšíri aj do ostatných modelov automobilky.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?