Francúzska automobilka Renault konečne predstaví nástupcu konštrukčne staršieho naftového agregátu 1,9 dCi novinkou 1,6 dCi.
Automobilka Renault čoskoro začne montovať do svojich najnovších modelov nástupcu konštrukčne staršieho vznetového agregátu 1,9 dCi. Moderná novinka bude tradične využívať „downsizing“, zdvihový objem bude oproti predchodcovi o tri decilitre nižší.
Agregát 1,6 dCi bude v porovnaní s predchodcom 1,9 dCi vybavený 16-ventilovou technikou, bude produkovať rovnaký výkon (96 kW/130 k) a vyšší krútiaci moment (320 Nm vs. 300 Nm). Pohotovostná hmotnosť vozidla by mala ostať na rovnakej úrovni, rovnako aj maximálna rýchlosť. Výrazné zlepšenie však zaznamenáva priemerná spotreba, v prípade minivanu Renault Scénic len 4,5 l/100 km. Dosiahnutou spotrebou, ktorá je oproti predchodcovi o rovný liter nižšia, sa Scénic zaraďuje medzi najúspornejšie vozidlá svojej kategórie. Samozrejmosťou je splnenie emisnej normy Euro 5.
Nový agregát 1,6 dCi bude mať premiéru v spomínanom minivane Renault Scénic/Grand Scénic, pre ktorý platia vyššie spomínané údaje. Neskôr sa rozšíri aj do ostatných modelov automobilky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?