Vůz byl nachystán pro sériovou produkci, na montážní linky se ale nakonec nedostal.
Projektů, které se dostanou až těsně k zahájení produkce ale k sériové výrobě nikdy nedojde, známe spoustu. Několik takových bylo hlavně za minulého režimu třeba i v mladoboleslavské škodovce. Nejnověji se dvěma pochlubila automobilka BMW.
Prvním z nich je koncept M6 CSL. Modely M3 CSL a M5 CSL dobře známe. Jejich řady mělo rozšířit i největší kupé M6. Auto bylo již ve finální předprodukční verzi, když vedení společnosti rozhodlo, že sériová výroba nakonec nebude. Zdůvodnili to tím, že by nebyli schopni postavit konkurenceschopnou obchodní strategii. Musím říct že znám i lepší výmluvy. Pravdou ale zůstává, že cena by pravděpodobně byla příliš vysoká pro většinu normálních smrtelníků. Náklady na vývoj ale již byli stejně zaplaceny a pokud by vyrobili alespoň limitovanou edici tak jak tomu bylo vždy s CSL modely, došlo by určitě k jejich rychlému vyprodání. Bůhví jaký byl opravdový důvod zamítnutí, ten už se dnes asi stěží dozvíme.
Informací o provedených úpravách není moc. Patřilo mezi ně snížení váhy asi o 100 kg, zvýšení výkonu a upravený aerodynamický paket.
Dalším z odhalených zašlapaných projektů je M varianta první generace X5. Měla mít pohon na zadní kola a vyšší výkon. Zde došlo ke zrušení, protože vedení chtělo aby X modely měly pohon pouze všech kol. To již dnes ale stejně není pravda, X1 se prodává i s pohonem pouze zadní nápravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.