BMW představilo světu předprodukční verzi M6 CSL

M6
M6, foto: Archiv AutoRoad.cz
Roman Turna 4. dubna 2011 17:40
Sdílej:

Vůz byl nachystán pro sériovou produkci, na montážní linky se ale nakonec nedostal.

Projektů, které se dostanou až těsně k zahájení produkce ale k sériové výrobě nikdy nedojde, známe spoustu. Několik takových bylo hlavně za minulého režimu třeba i v mladoboleslavské škodovce. Nejnověji se dvěma pochlubila automobilka BMW.

Prvním z nich je koncept M6 CSL. Modely M3 CSL a M5 CSL dobře známe. Jejich řady mělo rozšířit i největší kupé M6. Auto bylo již ve finální předprodukční verzi, když vedení společnosti rozhodlo, že sériová výroba nakonec nebude. Zdůvodnili to tím, že by nebyli schopni postavit konkurenceschopnou obchodní strategii. Musím říct že znám i lepší výmluvy. Pravdou ale zůstává, že cena by pravděpodobně byla příliš vysoká pro většinu normálních smrtelníků. Náklady na vývoj ale již byli stejně zaplaceny a pokud by vyrobili alespoň limitovanou edici tak jak tomu bylo vždy s CSL modely, došlo by určitě k jejich rychlému vyprodání. Bůhví jaký byl opravdový důvod zamítnutí, ten už se dnes asi stěží dozvíme. 

Informací o provedených úpravách není moc. Patřilo mezi ně snížení váhy asi o 100 kg, zvýšení výkonu a upravený aerodynamický paket.

Dalším z odhalených zašlapaných projektů je M varianta první generace X5. Měla mít pohon na zadní kola a vyšší výkon. Zde došlo ke zrušení, protože vedení chtělo aby X modely měly pohon pouze všech kol. To již dnes ale stejně není pravda, X1 se prodává i s pohonem pouze zadní nápravy.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?