Pro letošek inovované MiTo bylo oficiálně představeno na ženevském autosalonu. Jedná se o změny spíše kosmetického rázu.
Pozměněna byla především nabídka laků, potahů a výbav. Technické inovace spočívají v úpravě všech pohonných jednotek taky aby splňovaly normu Euro 5 a v sériové výbavě dostanou všechna MiTa systém start/stop.
Estéty potěší sedm nových designů litých kol a paleta jedenácti laků karoserie. Ve výbavě se objeví nový multmediální systém Blue&Me od výrobce TomTom využívající 4,3 palcový dotykový displej.
Alfa Romeo se chlubí snížením spotřeby zásluhou systému start/stop, u základní benzinové čtrnáctistovky klesla kombinovaná spotřeba z 5,9 na 5,6 l/100 km. Dále byly servisní intervaly naftových verzí prodlouženy na 35 tisíc kilometrů. Ceny MiTo na domácím italském trhu odstartují na 15 500 Euro.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.