Fisker Karma - výroba zahájena

Karma
Karma, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 25. března 2011 08:50
Sdílej:

Ambiciózní plán Henrika Fiskera se stává realitou. Dne 22.března byla zahájena sériová výroba sedanu Karma. Jako partner po výrobu vozů značky Fisker byla vybrána společnost Valmet Automotive z finské Uusikaupunki.

Právě Valmet Automotive má s montáží automobilů zančné zkušenosti, v současné době se zde montují modely Boxster a Cayman pro Porsche.

Ale zpět k plug-in hybridu Karma. Ten byl jako koncept poprvé představen v roce 2008 v Detroitu. Jde o čtyřdveřový sedan sportovních tvarů, který převeze čtyři pasažéry. Pro pohon využívá kombinaci dvou elektrických trakčních motorů výkonu 403 koní a zážehového přeplňovaného dvoulitru Ecotec (260 koní). Zážehová jednotka přitom pracuje výhradně jako generátor. Čistě na elektřinu ujede karma 80 kilometrů, na které mu energii poskytnou akumulátory Li-Ion umístěné ve středovém tunelu vozu. Akumulátory je také možno dobít z běžné zásuvky.

Čistě na elektřinu se Karma rozjede na 153 km/h a stovku zvládne za 7,9 sekundy, v hybridním režimu zvládne uhánět 200 km/h a zrychlení na stovku si polepší na 5,9 sekundy. Kombinovaný dojezd hybridu je použitelných 483 kilometrů při fantastické průměrné spotřebě 2,4 litru na 100km.

První vozidla by měly k evropským a americkým zákazníkům doputovat během dubna. Prodejní cena byla stanovena na 88 tisíc dolarů. Předpokládá se dosažení roční produkce 7 tisíc automobilů.

Už nyní je jisté, že v nabídce kalifornské společnosti nebude typ Karma osamocen. V roce 2012 by  měla být v Delaware v USA spuštěna na bývalé lince GM produkce menšího sedanu pojmenovaného Nina. Ten by měl být prodáván za přijatelnějších 39 tisíc dolarů.

zdroj: carscoop.blogspot.com

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?