Ambiciózní plán Henrika Fiskera se stává realitou. Dne 22.března byla zahájena sériová výroba sedanu Karma. Jako partner po výrobu vozů značky Fisker byla vybrána společnost Valmet Automotive z finské Uusikaupunki.
Právě Valmet Automotive má s montáží automobilů zančné zkušenosti, v současné době se zde montují modely Boxster a Cayman pro Porsche.
Ale zpět k plug-in hybridu Karma. Ten byl jako koncept poprvé představen v roce 2008 v Detroitu. Jde o čtyřdveřový sedan sportovních tvarů, který převeze čtyři pasažéry. Pro pohon využívá kombinaci dvou elektrických trakčních motorů výkonu 403 koní a zážehového přeplňovaného dvoulitru Ecotec (260 koní). Zážehová jednotka přitom pracuje výhradně jako generátor. Čistě na elektřinu ujede karma 80 kilometrů, na které mu energii poskytnou akumulátory Li-Ion umístěné ve středovém tunelu vozu. Akumulátory je také možno dobít z běžné zásuvky.
Čistě na elektřinu se Karma rozjede na 153 km/h a stovku zvládne za 7,9 sekundy, v hybridním režimu zvládne uhánět 200 km/h a zrychlení na stovku si polepší na 5,9 sekundy. Kombinovaný dojezd hybridu je použitelných 483 kilometrů při fantastické průměrné spotřebě 2,4 litru na 100km.
První vozidla by měly k evropským a americkým zákazníkům doputovat během dubna. Prodejní cena byla stanovena na 88 tisíc dolarů. Předpokládá se dosažení roční produkce 7 tisíc automobilů.
Už nyní je jisté, že v nabídce kalifornské společnosti nebude typ Karma osamocen. V roce 2012 by měla být v Delaware v USA spuštěna na bývalé lince GM produkce menšího sedanu pojmenovaného Nina. Ten by měl být prodáván za přijatelnějších 39 tisíc dolarů.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.