Fisker Karma - výroba zahájena

Jan Ševčík, 25. března 2011, 08:50 Google+

Ambiciózní plán Henrika Fiskera se stává realitou. Dne 22.března byla zahájena sériová výroba sedanu Karma. Jako partner po výrobu vozů značky Fisker byla vybrána společnost Valmet Automotive z finské Uusikaupunki.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Karma

Karma | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Právě Valmet Automotive má s montáží automobilů zančné zkušenosti, v současné době se zde montují modely Boxster a Cayman pro Porsche.

Ale zpět k plug-in hybridu Karma. Ten byl jako koncept poprvé představen v roce 2008 v Detroitu. Jde o čtyřdveřový sedan sportovních tvarů, který převeze čtyři pasažéry. Pro pohon využívá kombinaci dvou elektrických trakčních motorů výkonu 403 koní a zážehového přeplňovaného dvoulitru Ecotec (260 koní). Zážehová jednotka přitom pracuje výhradně jako generátor. Čistě na elektřinu ujede karma 80 kilometrů, na které mu energii poskytnou akumulátory Li-Ion umístěné ve středovém tunelu vozu. Akumulátory je také možno dobít z běžné zásuvky.

Čistě na elektřinu se Karma rozjede na 153 km/h a stovku zvládne za 7,9 sekundy, v hybridním režimu zvládne uhánět 200 km/h a zrychlení na stovku si polepší na 5,9 sekundy. Kombinovaný dojezd hybridu je použitelných 483 kilometrů při fantastické průměrné spotřebě 2,4 litru na 100km.

První vozidla by měly k evropským a americkým zákazníkům doputovat během dubna. Prodejní cena byla stanovena na 88 tisíc dolarů. Předpokládá se dosažení roční produkce 7 tisíc automobilů.

Už nyní je jisté, že v nabídce kalifornské společnosti nebude typ Karma osamocen. V roce 2012 by  měla být v Delaware v USA spuštěna na bývalé lince GM produkce menšího sedanu pojmenovaného Nina. Ten by měl být prodáván za přijatelnějších 39 tisíc dolarů.

zdroj: carscoop.blogspot.com

Vytisknout

Diskuze: Fisker Karma - výroba zahájena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Panamera S Hybrid

Dočkáme se menšího brášky Panamery?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud