Toyota ponechá svých 12 hlavních výrobních závodů zavřených až do 22. března. Problémy s náběhem výroby má i Nissan a Mitsubishi.
Toyota zastavila produkci ve všech svých továrnách na počátku týdne v reakci na zemětřesení následované vlnou tsunami ve své domovině. Zavřela všech 12 závodů, které nehodlá otevřít až do 22. března. Již dnes by ale měla naběhnout v některých továrnách alespoň produkce náhradních dílů pro servisy.
Také Nissan má zavřené továrny. Škody způsobené zemětřesením už se podařilo z větší části odklidit, nejhůře je na tom továrna na motory Iwaki, která se nacházela přímo v nejpostiženějším regionu. Nissan přišel také od 2300 již vyrobených vozů, které smetla vlna. Jde pravděpodobně o záběry, které jsme již ukázali.
Továrny Mazdy a Subaru budou zavřeny přinejmenším do neděle.
Japonské továrny sužuje víc potíží naráz. Severovýchodní část země má poničenou infrastrukturu a existují také problémy s bezpečností zaměstnanců. Zavřeny jsou i továrny v nepoškozené části země, továrnám se nedostává dílů a výpadek několika jaderných elektráren způsobil také potíže s nedostatkem elektrické energie v ostrovním státě.
Japonské automobilky vyrábějí v domácím prostředí jen z menší části. Například pouze třetina vyrobených toyot se může pyšnit štítkem "made in Japan." Jak jsme psali již dříve, dodávek do Evropy by se problémy měly dotknout je poměrně málo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.