Toyota ponechá svých 12 hlavních výrobních závodů zavřených až do 22. března. Problémy s náběhem výroby má i Nissan a Mitsubishi.
Toyota zastavila produkci ve všech svých továrnách na počátku týdne v reakci na zemětřesení následované vlnou tsunami ve své domovině. Zavřela všech 12 závodů, které nehodlá otevřít až do 22. března. Již dnes by ale měla naběhnout v některých továrnách alespoň produkce náhradních dílů pro servisy.
Také Nissan má zavřené továrny. Škody způsobené zemětřesením už se podařilo z větší části odklidit, nejhůře je na tom továrna na motory Iwaki, která se nacházela přímo v nejpostiženějším regionu. Nissan přišel také od 2300 již vyrobených vozů, které smetla vlna. Jde pravděpodobně o záběry, které jsme již ukázali.
Továrny Mazdy a Subaru budou zavřeny přinejmenším do neděle.
Japonské továrny sužuje víc potíží naráz. Severovýchodní část země má poničenou infrastrukturu a existují také problémy s bezpečností zaměstnanců. Zavřeny jsou i továrny v nepoškozené části země, továrnám se nedostává dílů a výpadek několika jaderných elektráren způsobil také potíže s nedostatkem elektrické energie v ostrovním státě.
Japonské automobilky vyrábějí v domácím prostředí jen z menší části. Například pouze třetina vyrobených toyot se může pyšnit štítkem "made in Japan." Jak jsme psali již dříve, dodávek do Evropy by se problémy měly dotknout je poměrně málo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?