Dle společnosti Škoda Auto se na autě pracovalo dva roky a výsledkem je vozidlo splňující požadavky pro nasazení do soutěží rally kategorie R2. Vývoj probíhal společně s firmou Impromat Car a ta také bude zajišťovat distribuci.
Na autě proběhlo mnoho změn oproti sériové verzi. Kompletně bylo přepracováno šasi, kinematika náprav, jiný je samozřejmě motor či převodovka. Ta je jak jinak sekvenční, konkrétně pětistupňová od firmy Sadev. Motor má objem 1,6 litru a výkon 132 kW při 7500 ot./min. Kroutící moment dosahuje hodnoty 194 Nm při 5500 ot./min. Síla motoru je přenášena na přední kola. Elektroniku motoru má na starosti technika od firmy Magneti-Marelli.
Homologaci FIA se podařilo získat letos v únoru. Základní cena je 62 000 €, jde tedy o poměrně dostupné vozidlo pro širokou závodnickou veřejnost. Škoda Fabia R2 se také objevila vloni na tratích Rally Bohemia a Barum Rally Czech jako pace car. Škodě Motorsport se v posledních letech daří sbírat vítězství, vyhrála napřiklad loňskou sérii IRC Rally Challenge.