Škoda Fabia R2 Rally Car

Fabia R2
Fabia R2, foto: Archiv AutoRoad.cz
Roman Turna 10. března 2011 08:19
Sdílej:

Škoda představila upravenou verzi Fabie splňující nároky pro nasazení v rally kategorii R2.

Dle společnosti Škoda Auto se na autě pracovalo dva roky a výsledkem je vozidlo splňující požadavky pro nasazení do soutěží rally kategorie R2. Vývoj probíhal společně s firmou Impromat Car a ta také bude zajišťovat distribuci.

Na autě proběhlo mnoho změn oproti sériové verzi. Kompletně bylo přepracováno šasi, kinematika náprav, jiný je samozřejmě motor či převodovka. Ta je jak jinak sekvenční, konkrétně pětistupňová od firmy Sadev. Motor má objem 1,6 litru a výkon 132 kW při 7500 ot./min. Kroutící moment dosahuje hodnoty 194 Nm při 5500 ot./min. Síla motoru je přenášena na přední kola. Elektroniku motoru má na starosti technika od firmy Magneti-Marelli.

Homologaci FIA se podařilo získat letos v únoru. Základní cena je 62 000 €, jde tedy o poměrně dostupné vozidlo pro širokou závodnickou veřejnost. Škoda Fabia R2 se také objevila vloni na tratích Rally Bohemia a Barum Rally Czech jako pace car. Škodě Motorsport se v posledních letech daří sbírat vítězství, vyhrála napřiklad loňskou sérii IRC Rally Challenge. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.