Škoda představila upravenou verzi Fabie splňující nároky pro nasazení v rally kategorii R2.
Dle společnosti Škoda Auto se na autě pracovalo dva roky a výsledkem je vozidlo splňující požadavky pro nasazení do soutěží rally kategorie R2. Vývoj probíhal společně s firmou Impromat Car a ta také bude zajišťovat distribuci.
Na autě proběhlo mnoho změn oproti sériové verzi. Kompletně bylo přepracováno šasi, kinematika náprav, jiný je samozřejmě motor či převodovka. Ta je jak jinak sekvenční, konkrétně pětistupňová od firmy Sadev. Motor má objem 1,6 litru a výkon 132 kW při 7500 ot./min. Kroutící moment dosahuje hodnoty 194 Nm při 5500 ot./min. Síla motoru je přenášena na přední kola. Elektroniku motoru má na starosti technika od firmy Magneti-Marelli.
Homologaci FIA se podařilo získat letos v únoru. Základní cena je 62 000 €, jde tedy o poměrně dostupné vozidlo pro širokou závodnickou veřejnost. Škoda Fabia R2 se také objevila vloni na tratích Rally Bohemia a Barum Rally Czech jako pace car. Škodě Motorsport se v posledních letech daří sbírat vítězství, vyhrála napřiklad loňskou sérii IRC Rally Challenge.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.