Pojišťovna ČSOB nechala nahlédnout do svých statistiky krádeží vozidel. Vyšlo z nich, že největší šanci na ukradení máte, pokud si kupíte vůz značky Alfa Romeo.
Policejní statistiky potvrzují pozitivní trend v krádežích aut. Loni se ukradlo "jen" 12 349 vozidel, což je oproti rekordnímu roku 1997 značný pokles, toho roku se počet krádeží zastavil na cifře 30 tisíc. ČSOB Pojišťovna ukázala statistiky rizikovosti vozů, tedy podíl počtu pojištěných vozů u této pojišťovny a počtu vozů ukradených.
Podle statistiky je zdaleka nejrizikovější, alespoň z hlediska krádeže, vůz Alfa Romeo. Šance, že vám jej odcizí je více než dvojnásobná oproti druhé značce v pořadí, Audi. Druhé až čtvrté místo jsou téměř vyrovnané, mimo Audi jde dále o BMW a Volkswagen.
Na páté příčce se umístila Škoda. Ta je samozřejmě v počtu absolutních krádeží na první příčce, nelze ale opomenout její obrovské zastoupení ve vozovém parku, proto je šance na její ukradení přibližně střední.
Za Škodou následuje Mazda, Seat, Subaru, Mercedes, Nissan, Citroën, Kia, Hyundai, Opel, Renault, Toyota, Ford, Peugeot a Fiat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?