Ford na autosalonu v Ženevě ukazuje předsériovou verzi svého kompaktního MPV B-max. Tento vůz, který by měl nahradit Fusion, oplývá zejména netradiční koncepcí dveří.
Ford se v Ženevě prezentuje předsériovým konceptem modelu B-max. Již na první pohled je patrné, že vůz má propojit modely C-max, tedy větší MPV, a Fiestu, podobně velký hatchback. Oproti Fiestě se natáhl asi o 10 cm, na druhou stranu, do C-maxu mu tři decimetry chybí.
Model B-max, zatím jen v koncepční verzi, boduje nezvyklým otevíráním dveří, které pravděpodobně ještě nebylo nikde použito. Zatímco první pár se otevírá tradičně, druhý pár je na jezdících kolejnicích. Na tom by nebylo nic až tak divného, Ford tuto koncepci používá i u většího C-maxu, ale zajímavé je, že Ford v konceptu úplně vynechal B-sloupek.
Tohle opravdu neobvyklé řešení samozřejmě skýtá výhodu mnohem lepšího přístupu do interiéru, na druhou stranu, B-sloupek tvoří zásadní část pevnostní struktury zejména při bočním nárazu. Existují samozřejmě postupy jak pevnostní část integrovat do dveří, otázkou ale je, zda to nebude pro takto malý a relativně dostupný vůz příliš velkým zásahem do rozpočtu. Ford tvrdí, že řešení je použitelné v sériové výrobě, což ale samozřejmě neznamená, že použito bude. Nezapomeňme nicméně, že Opel Meriva má zadní dveře otevírané proti směru jízdy, přičemž B-sloupek použit je. Bude se Ford snažit trumfnout svého rivala?
O moc více nám toho Ford neřekl, víme jen, že novinka bude poháněna mikromotorem o objemu 1 litr. Tento tříválec Ecoboost bude pravděpodobně přeplňovaný a měl by nahradit některé větší tříválce. Nabídnout by měl i palivo spořící systém Stop-start.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?