Ford na autosalonu v Ženevě ukazuje předsériovou verzi svého kompaktního MPV B-max. Tento vůz, který by měl nahradit Fusion, oplývá zejména netradiční koncepcí dveří.
Ford se v Ženevě prezentuje předsériovým konceptem modelu B-max. Již na první pohled je patrné, že vůz má propojit modely C-max, tedy větší MPV, a Fiestu, podobně velký hatchback. Oproti Fiestě se natáhl asi o 10 cm, na druhou stranu, do C-maxu mu tři decimetry chybí.
Model B-max, zatím jen v koncepční verzi, boduje nezvyklým otevíráním dveří, které pravděpodobně ještě nebylo nikde použito. Zatímco první pár se otevírá tradičně, druhý pár je na jezdících kolejnicích. Na tom by nebylo nic až tak divného, Ford tuto koncepci používá i u většího C-maxu, ale zajímavé je, že Ford v konceptu úplně vynechal B-sloupek.
Tohle opravdu neobvyklé řešení samozřejmě skýtá výhodu mnohem lepšího přístupu do interiéru, na druhou stranu, B-sloupek tvoří zásadní část pevnostní struktury zejména při bočním nárazu. Existují samozřejmě postupy jak pevnostní část integrovat do dveří, otázkou ale je, zda to nebude pro takto malý a relativně dostupný vůz příliš velkým zásahem do rozpočtu. Ford tvrdí, že řešení je použitelné v sériové výrobě, což ale samozřejmě neznamená, že použito bude. Nezapomeňme nicméně, že Opel Meriva má zadní dveře otevírané proti směru jízdy, přičemž B-sloupek použit je. Bude se Ford snažit trumfnout svého rivala?
O moc více nám toho Ford neřekl, víme jen, že novinka bude poháněna mikromotorem o objemu 1 litr. Tento tříválec Ecoboost bude pravděpodobně přeplňovaný a měl by nahradit některé větší tříválce. Nabídnout by měl i palivo spořící systém Stop-start.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?