Ford na autosalonu v Ženevě ukazuje předsériovou verzi svého kompaktního MPV B-max. Tento vůz, který by měl nahradit Fusion, oplývá zejména netradiční koncepcí dveří.
Ford se v Ženevě prezentuje předsériovým konceptem modelu B-max. Již na první pohled je patrné, že vůz má propojit modely C-max, tedy větší MPV, a Fiestu, podobně velký hatchback. Oproti Fiestě se natáhl asi o 10 cm, na druhou stranu, do C-maxu mu tři decimetry chybí.
Model B-max, zatím jen v koncepční verzi, boduje nezvyklým otevíráním dveří, které pravděpodobně ještě nebylo nikde použito. Zatímco první pár se otevírá tradičně, druhý pár je na jezdících kolejnicích. Na tom by nebylo nic až tak divného, Ford tuto koncepci používá i u většího C-maxu, ale zajímavé je, že Ford v konceptu úplně vynechal B-sloupek.
Tohle opravdu neobvyklé řešení samozřejmě skýtá výhodu mnohem lepšího přístupu do interiéru, na druhou stranu, B-sloupek tvoří zásadní část pevnostní struktury zejména při bočním nárazu. Existují samozřejmě postupy jak pevnostní část integrovat do dveří, otázkou ale je, zda to nebude pro takto malý a relativně dostupný vůz příliš velkým zásahem do rozpočtu. Ford tvrdí, že řešení je použitelné v sériové výrobě, což ale samozřejmě neznamená, že použito bude. Nezapomeňme nicméně, že Opel Meriva má zadní dveře otevírané proti směru jízdy, přičemž B-sloupek použit je. Bude se Ford snažit trumfnout svého rivala?
O moc více nám toho Ford neřekl, víme jen, že novinka bude poháněna mikromotorem o objemu 1 litr. Tento tříválec Ecoboost bude pravděpodobně přeplňovaný a měl by nahradit některé větší tříválce. Nabídnout by měl i palivo spořící systém Stop-start.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.