Ford na autosalonu v Ženevě ukazuje předsériovou verzi svého kompaktního MPV B-max. Tento vůz, který by měl nahradit Fusion, oplývá zejména netradiční koncepcí dveří.
Ford se v Ženevě prezentuje předsériovým konceptem modelu B-max. Již na první pohled je patrné, že vůz má propojit modely C-max, tedy větší MPV, a Fiestu, podobně velký hatchback. Oproti Fiestě se natáhl asi o 10 cm, na druhou stranu, do C-maxu mu tři decimetry chybí.
Model B-max, zatím jen v koncepční verzi, boduje nezvyklým otevíráním dveří, které pravděpodobně ještě nebylo nikde použito. Zatímco první pár se otevírá tradičně, druhý pár je na jezdících kolejnicích. Na tom by nebylo nic až tak divného, Ford tuto koncepci používá i u většího C-maxu, ale zajímavé je, že Ford v konceptu úplně vynechal B-sloupek.
Tohle opravdu neobvyklé řešení samozřejmě skýtá výhodu mnohem lepšího přístupu do interiéru, na druhou stranu, B-sloupek tvoří zásadní část pevnostní struktury zejména při bočním nárazu. Existují samozřejmě postupy jak pevnostní část integrovat do dveří, otázkou ale je, zda to nebude pro takto malý a relativně dostupný vůz příliš velkým zásahem do rozpočtu. Ford tvrdí, že řešení je použitelné v sériové výrobě, což ale samozřejmě neznamená, že použito bude. Nezapomeňme nicméně, že Opel Meriva má zadní dveře otevírané proti směru jízdy, přičemž B-sloupek použit je. Bude se Ford snažit trumfnout svého rivala?
O moc více nám toho Ford neřekl, víme jen, že novinka bude poháněna mikromotorem o objemu 1 litr. Tento tříválec Ecoboost bude pravděpodobně přeplňovaný a měl by nahradit některé větší tříválce. Nabídnout by měl i palivo spořící systém Stop-start.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.