Toyota a Daihatsu dlouhodobě spolupracují. Největšímu automobilovému výrobci světa pravděpodobně bylo líto nechat svůj úspěšný Yaris nechat ladem a přenechal ho Daihatsu.
Daihatsu Charade je labutí písní japonské značky Daihatsu v Evropě. Firma totiž oznámila, že ke konci roku 2012 se stahuje z Evropy. Důvodem jsou především přísné emisní standardy, na které už se firmě nevyplatí upravovat motory, a také nepříznivé kurzové rozdíly. A mimo to, Daihatsu se tu téměř neprodává, firma zde udá jen jednotky procent své produkce.
Do té doby však bude prodávat současnou generaci Toyota Yaris přeznačkovanou jako vlastní. Toyota totiž hodlá na autosalonu v Ženevě ukázat novou generaci tohoto vozu a tato stará by tak pravděpodobně přestala existovat.
Charade se bude vyrábět s jediným motorem, půjde o výborný motor 1,33 od Toyota s výkonem 100 koní, k dispozici bude jak manuální, tak i automatická převodovka.
Cenově by měla být výběhová verze logicky řazena pod Yaris, u nás se ho ale asi nedočkáme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?