Toyota a Daihatsu dlouhodobě spolupracují. Největšímu automobilovému výrobci světa pravděpodobně bylo líto nechat svůj úspěšný Yaris nechat ladem a přenechal ho Daihatsu.
Daihatsu Charade je labutí písní japonské značky Daihatsu v Evropě. Firma totiž oznámila, že ke konci roku 2012 se stahuje z Evropy. Důvodem jsou především přísné emisní standardy, na které už se firmě nevyplatí upravovat motory, a také nepříznivé kurzové rozdíly. A mimo to, Daihatsu se tu téměř neprodává, firma zde udá jen jednotky procent své produkce.
Do té doby však bude prodávat současnou generaci Toyota Yaris přeznačkovanou jako vlastní. Toyota totiž hodlá na autosalonu v Ženevě ukázat novou generaci tohoto vozu a tato stará by tak pravděpodobně přestala existovat.
Charade se bude vyrábět s jediným motorem, půjde o výborný motor 1,33 od Toyota s výkonem 100 koní, k dispozici bude jak manuální, tak i automatická převodovka.
Cenově by měla být výběhová verze logicky řazena pod Yaris, u nás se ho ale asi nedočkáme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.