Navrhnout vůz taxislužby pro českou metropoli čeká mladé designéry v rámci mezinárodní soutěže Dassault Syst?mes Design Challenge. Uzávěrka pro příjem návrhů je 31. srpna, informoval o tom v úterý agenturu Mediafax Radek Laube z časopisu AutoDesign&Styling, který se na soutěži podílí.
"Soutěží chceme podpořit mladé designéry, chtěli bychom jejím prostřednictvím na nové talenty upozornit a umožnit jim získat zkušenosti i cenné kontakty. Vítězný návrh má představit vizi vozů, které by se staly dalším z výrazných symbolů Prahy," vysvětlil Miloš Korvas ze společnosti Dassault Syst?mes.
Soutěže se mohou zúčastnit profesionální i amatérští designéři do 35 let. Návrhy mají nastínit vizi ekologického dopravního prostředku blízké budoucnosti. Projekty posoudí odborná porota a oficiální vyhlášení proběhne v říjnu. Na vítěze čeká jeden tisíc eur. Designér druhého nejlepšího projektu získá 500 eur a za třetí místo je vypsána odměna 300 eur.
Podmínky soutěže Dassault Syst?mes Design Challenge zájemci najdou na internetových stránkách časopisu AutoDesign&Styling.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.