Bertone při příležitostí oslav svého 99. výročí založení ukáže studii vytvořenou spolu s Jaguarem. Koncept Bertone B99 ale možná ukazuje mnohem více.
Jak jsme před několika týdny informovali, Jaguar má zálusk na opětovný průnik do střední třídy. Poté, co odešel model X-Type, je nejmenším Jaguarem vůz vyšší střední třídy XJ.
Jak do těchto úvah zapadá studie B99, kterou Jaguar v Ženevě představí ve spolupráci s italskou karosárnou Bertone.
Mohutně, ale i dynamicky působící vůz, který si zachovává notnou dávku nonšalance, má na délku čtyři a půl metru. Pod kapotou nic klasického nenajdeme, nachází se zde totiž hybridní ústrojí, které Land Rover spolu s Jaguarem vyvíjí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.