Po podrobnejšom predstavení modelov nemeckého Oplu si dnes zhrnieme informácie o modeloch, ktorými sa v Ženeve bude prezentovať automobilka Chevrolet.
Najvýraznejšími udalosťami budú svetová premiéra Chevroleta Cruze hatchback a európske premiéry ikonického Chevroletu Camaro Convertible, ale aj nového modelu Aveo sedan. Elektrický Chevrolet Volt s predĺženým dojazdom nebude tento krát len vystavený, k dispozícii bude aj na krátke testovacie jazdy v zelenom pavilóne počas celého autosalónu. Rodisko Louisa Chevroleta, Švajčiarsko, bude v Európe pilotným trhom pre Volt, ktorý je práve zažíva úspech v USA.
Na predstavenie produkčnej verzie Cruze hatchback v Ženeve je teraz ten správny čas; značka sa teší zo zisku titulu v Majstrovstvách sveta cestovných automobilov (WTCC) v roku 2010 ako v kategórii jednotlivcov, tak aj tímov. Klesajúci profil strechy a krátke previsy vpredu i vzadu mu dávajú rovnako dynamický výraz, aký vyžaruje úspešný štvordverový sedan.
Šikovná nová verzia sedan malého modelu Aveo absolvuje v Ženeve svoju európsku premiéru. Má rovnakú tvár ako hatchback, zdvíhajúca sa bočná línia Avea sedan je obzvlášť výrazná a podľa predstaviteľov automobilky mu dodáva prémiový profil. Vďaka veľkému batožinovému i vnútornému priestoru oslovi iný typ zákazníkov než hatchback, najmä rodiny. Rozsiahly rad benzénových a dieselových motorov zahŕňa dva benzínové motory 1,2; ako aj 1,4 a 1,6 l. Po prvý krát budú v ponuke Avea dva dieselové motory 1,3 l s technológiou Start/Stop. Aveo sedan príde do predaja v celej Európe počas leta.
Camaro coupe a convertible začnú vybraní díleri značky Chevrolet predávať v septembri. Karoséria nového Camara zostáva verná pôvodnému konceptu, jej dizajn sa hlási k legendárnemu predchodcovi bez toho, aby pôsobil „retro“. Motor V8 so zdvihovým objemom 6,2 l vyvinie najvyšší výkon 432 k disponuje krútiacim momentom 569 Nm a dáva Camaru svaly zodpovedajúce jeho vzhľadu.
Pokrokový podvozok Camara využíva elektronické ovládanie stability a trakcie, pre športovú jazdu je možné zapnúť mód „Sport“. Veľké, ventilované kotúče bŕzd spolu so štvorpiestovými strmeňmi Brembo zabezpečujú, aby bolo všetko pod kontrolou. Medzi mnohé bezpečnostné prvky patria aj čelné, bočné a hlavové airbagy. Elektricky ovládaná a poháňaná plátenná skladacia strecha Camara convertible potrebuje len 20 sekúnd na zloženie, jej strop je vyrobený je z akusticky tlmiaceho materiálu a disponuje skleneným zadným oknom s odhmlievaním.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?