Chevrolet v Ženeve: Cruze hatchback, nové Aveo a športové Camaro

Chevrolet
Chevrolet, foto: Chevrolet
Braňo Porubčan 16. února 2011 17:32
Sdílej:

Po podrobnejšom predstavení modelov nemeckého Oplu si dnes zhrnieme informácie o modeloch, ktorými sa v Ženeve bude prezentovať automobilka Chevrolet.

Najvýraznejšími udalosťami budú svetová premiéra Chevroleta Cruze hatchback a európske premiéry ikonického Chevroletu Camaro Convertible, ale aj nového modelu Aveo sedan. Elektrický Chevrolet Volt s predĺženým dojazdom nebude tento krát len vystavený, k dispozícii bude aj na krátke testovacie jazdy v zelenom pavilóne počas celého autosalónu. Rodisko Louisa Chevroleta, Švajčiarsko, bude v Európe pilotným trhom pre Volt, ktorý je práve zažíva úspech v USA.

Na predstavenie produkčnej verzie Cruze hatchback v Ženeve je teraz ten správny čas; značka sa teší zo zisku titulu v Majstrovstvách sveta cestovných automobilov (WTCC) v roku 2010 ako v kategórii jednotlivcov, tak aj tímov. Klesajúci profil strechy a krátke previsy vpredu i vzadu mu dávajú rovnako dynamický výraz, aký vyžaruje úspešný štvordverový sedan.

Šikovná nová verzia sedan malého modelu Aveo absolvuje v Ženeve svoju európsku premiéru. Má rovnakú tvár ako hatchback, zdvíhajúca sa bočná línia Avea sedan je obzvlášť výrazná a podľa predstaviteľov automobilky mu dodáva prémiový profil. Vďaka veľkému batožinovému i vnútornému priestoru oslovi iný typ zákazníkov než hatchback, najmä rodiny. Rozsiahly rad benzénových a dieselových motorov zahŕňa dva benzínové motory 1,2; ako aj 1,4 a 1,6 l. Po prvý krát budú v ponuke Avea dva dieselové motory 1,3 l s technológiou Start/Stop. Aveo sedan príde do predaja v celej Európe počas leta.

Camaro coupe a convertible začnú vybraní díleri značky Chevrolet predávať v septembri. Karoséria nového Camara zostáva verná pôvodnému konceptu, jej dizajn sa hlási k legendárnemu predchodcovi bez toho, aby pôsobil „retro“. Motor V8 so zdvihovým objemom 6,2 l vyvinie najvyšší výkon 432 k disponuje krútiacim momentom 569 Nm a dáva Camaru svaly zodpovedajúce jeho vzhľadu.

 

Pokrokový podvozok Camara využíva elektronické ovládanie stability a trakcie, pre športovú jazdu je možné zapnúť mód „Sport“. Veľké, ventilované kotúče bŕzd spolu so štvorpiestovými strmeňmi Brembo zabezpečujú, aby bolo všetko pod kontrolou. Medzi mnohé bezpečnostné prvky patria aj čelné, bočné a hlavové airbagy. Elektricky ovládaná a poháňaná plátenná skladacia strecha Camara convertible potrebuje len 20 sekúnd na zloženie, jej strop je vyrobený je z akusticky tlmiaceho materiálu a disponuje skleneným zadným oknom s odhmlievaním.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?