Italská firma DeTomaso prošla znovuzrozením a deklaruje návrat na výsluní.
Automobilka DeTomaso se proslavila hlavně svým nerezovým modelem Pantera. Poté už to ale s ní šlo jenom z kopce a v roce 2004 úplně zbankrotovala. Naštěstí se jí po pěti letech ujal bývalý zaměstnanec koncernu Fiat Gian Mario Rossignolo. Ten se rozhodl značku obnovit a znovu vyrábět auta.
Revitalizovaná automobilka se chystá v Ženevě uvést koncept crossoveru s názvem SLC (Sport Luxury Car), který by měl konkurovat hlavně BMW 5 GT a Lexusu RX 450h.
Dle zveřejněných informací by k pohonu měly sloužit tři pohonné jednotky. Benzínový osmi a šestiválec s výkony 550 respektive 300 koní. Třetí variantou je diesel s výkonem 250 koní. Poháněna budou všechna kola a karoserie bude celá z hliníku
DeTomaso plánuje ročně vyrobit až 3000 těchto crossoverů. Pokud vše půjde podle plánu, následovat budou luxusní sedan a kupé, opět s celohliníkovými karoseriemi. Plánované počty vyrobených kusů těchto variant jsou 3000 pro sedan a 2000 pro kupé.
Plánované investice do výroby dosahují částky 116 milionů €. Výroba má probíhat v bývalých továrnách Pininfarina za pomoci technologie Univis, která má výrazně snížit nákladnost výroby.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.