Italská firma DeTomaso prošla znovuzrozením a deklaruje návrat na výsluní.
Automobilka DeTomaso se proslavila hlavně svým nerezovým modelem Pantera. Poté už to ale s ní šlo jenom z kopce a v roce 2004 úplně zbankrotovala. Naštěstí se jí po pěti letech ujal bývalý zaměstnanec koncernu Fiat Gian Mario Rossignolo. Ten se rozhodl značku obnovit a znovu vyrábět auta.
Revitalizovaná automobilka se chystá v Ženevě uvést koncept crossoveru s názvem SLC (Sport Luxury Car), který by měl konkurovat hlavně BMW 5 GT a Lexusu RX 450h.
Dle zveřejněných informací by k pohonu měly sloužit tři pohonné jednotky. Benzínový osmi a šestiválec s výkony 550 respektive 300 koní. Třetí variantou je diesel s výkonem 250 koní. Poháněna budou všechna kola a karoserie bude celá z hliníku
DeTomaso plánuje ročně vyrobit až 3000 těchto crossoverů. Pokud vše půjde podle plánu, následovat budou luxusní sedan a kupé, opět s celohliníkovými karoseriemi. Plánované počty vyrobených kusů těchto variant jsou 3000 pro sedan a 2000 pro kupé.
Plánované investice do výroby dosahují částky 116 milionů €. Výroba má probíhat v bývalých továrnách Pininfarina za pomoci technologie Univis, která má výrazně snížit nákladnost výroby.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?