Oficiální rozřešení zrychlujících Toyot - elektronika je v z obliga

Marek Litzman, 10. února 2011, 12:52 Google+

Desetiměsíční vládní vyšetřování nepotvrdilo spekulace, že by za zrychlováním Toyot stála elektronicky řízená škrtící klapka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Corolla

Corolla | foto: Toyota

Sdílejte článek

Oficiální zpráva ukázala, že za nechtěným zrychlováním vozů Toyota mohou stát jen tři příčiny. První je již prokázaná chyba, kdy se mohl uvolnit kobereček a nasunout se na pedál plynu, který se poté nevracel nahoru a vůz zrychloval. Problém byl vyřešen zkrácením pedálu plynu.

Druhá potíž mohla nastat při určité, velmi specifické shodě okolností, kdy se mohl mechanicky zaseknout pedál plynu.

A třetí potíž je čistě lidská hloupost. Například spletení si plynu s brzdou. Na mnoha havarovaných vozech totiž nebyly nalezeny žádné známky po použití brzd těsně před nehodou.

Vládní zpráva tak nepotvrdila teorie, že za problémem mohla být i elektronicky řízená škrtící klapka. Podle zprávy se tato závada nikdy neprokázala.

Je třeba říci, že libovolný moderní vůz je možné zastavit i se zaseknutým plynem na podlaze. Možností je více, u manuálu stačí sešlápnout spojku a vůz zastavit. Automat je možné přesunout do polohy neutrálu a dobrzdit. Mimo to, brzdy by měly mít dostatek síly na to, aby motor přetlačily, v moderních vozech by navíc při sešlápnutí brzdy zároveň s plynem mělo elektronicky dojít ke snížení výkonu motoru. Nicméně není-li z nějakého možná ani jedna z možností, stále lze vypnout zapalování a dobrzdit bez posilovače brzd. U vozů s tlačítkovým startováním stačí podržet tlačítko několik sekund a motor se nouzově vypne.

Vytisknout

Diskuze: Oficiální rozřešení zrychlujících Toyot - elektronika je v z obliga

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

2

TEST: Mazda 2 - Nečakane zábavná

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud